Uitvinder Onderbrekingslijn

Hallo, wanneer ik een weergave bijsnijd om alleen een interessant deel van een set te laten zien (in de tekening natuurlijk), staat de omtrek op een ononderbroken lijn. Ik heb (zoals in Autocad) niet het zigzaglijntype en de Inventor 2012-software geeft me geen automatische onderbrekingslijn. Ik moet constant mijn breuklijn schetsen, creëren en beperken. Dat is een hoop verspilde tijd denk ik! Is er een snellere en/of automatische manier om het te doen?

Hallo

Gebruik je de functie "Inlijsten" of "Detailleren"?

capture.jpg

Ik gebruik in deze specifieke gevallen kadrering omdat het maken van een detail een te grote cirkel op mijn hoofdweergave zou geven!

A priori is de omlijsting alleen beschikbaar met een rechthoek of een cirkel:

http://knowledge.autodesk.com/support/inventor-products/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/FRA/Inventor-Help/files/GUID-63CC370F-80B2-4D77-84C6-14518748B0A9-htm.html

Het is te zien om te proberen de details te gebruiken, anders is er geen betere oplossing dan de onderbroken lijn opnieuw te tekenen.

Maar a priori vereist de norm alleen dat er een kader rond het uitzicht verschijnt en de schaal aangeeft, en rechte lijnen zijn niet verboden.

2 likes

Auw, aan mijn kant zie ik de oplossing niet met betrekking tot de kadreringsinstellingen.

Maar het is mogelijk om een glad rechthoekig vormdetail te maken en vervolgens de schaal van dat detail te veranderen...