Hoi allemaal
Voor één klant moest ik een exploded view maken van een set. Tot zover geen probleem.
Vervolgens toonde ik op de tekening mijn exploded view om de bewerking duidelijker te maken.
Maar ik heb geen manier gevonden om de burst-lijnen uit elkaar te halen door ze handmatig te tekenen, wat niet erg praktisch is.
Zelfs met behulp van Solidworks merkt hij op dat je in het geheel een 3D-schets moet maken en de lijnen moet tekenen.
Is er een eenvoudigere en nauwkeurigere manier voor burst-lijnen?
Bij voorbaat dank allemaal.
Bij mijn weten helaas niet, want je moet de richtingen, de verbindingen, enz. aangeven.
Hallo;
Ik hoop dat deze link nuttig voor je zal zijn.
Ik denk dat dit het antwoord is op je probleem.
Hou me op de hoogte.
Cédric.
http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/t_Showing_Explode_Lines_in_Explode_Views.htm
Als alternatief, als u een Solidworks Composer-licentie heeft,
Deze laatste gaat heel goed om met dit soort zaken voor technische documentatie.
gt22
25 oktober 2013 om 09:25
5
Hoi @ jruffieux
Geen keus, je moet de lijnen handmatig tekenen
toch vind ik dat het niet heel ingewikkeld moet zijn dat dit in een auto geregeld wordt
Door het onderdeel te verplaatsen zou er in Auto een lijn ontstaan zoals een schetslijn
@+ ;-)
@cedric
De link legt de burst-lijnen uit, het principe wat, niet de manier om automatisch te werk te gaan.
Voor mij is het nog niet mogelijk.
@ Cédric Bréban,
De link die je me gaf is dezelfde als toen ik zocht.
Er staat alleen dat we een 3D-schets moeten maken en zelf de streken moeten tekenen.
Helaas, gezien de complexiteit van het onderdeel en de positionering die ooit is geëxplodeerd, is dit vreselijk ingewikkeld om te doen.
@gt22 en José-accessa:
Inderdaad, uiteraard geen keuze om met de auto te doen.
En nee, het hoeft niet heel ingewikkeld te zijn, want ik herinner me dat het op Solid Edge het makkelijkst ter wereld ging.
Het is zelfs raar dat het nog niet is uitgebracht...
Hallo
Het enige juiste antwoord is dat van fthomas. U moet de functie gebruiken die voor dit doel is voorzien, dan is het mogelijk of niet om deze te laten verschijnen.
Vriendelijke groeten
2 likes
Ik bevestig het antwoord van fthomas en jmsavoyat, zo ga ik ook te werk (in afwachting van een automatische oplossing)
Ok, nou bedankt allemaal.
De volgende keer dat ik een SW-medewerker heb, zal ik hem of haar de vraag stellen.+
@+
Inderdaad, met de functie van Thomas hoef je alleen maar het geëxplodeerde deel te maken en vervolgens, nog steeds in de 3D, op het pictogram "Schets met geëxplodeerde lijn" te klikken, op de geëxplodeerde 3D-componenten te klikken en de ontplofte lijnen worden vanzelf gedaan.
We gaan verder met de tekening, de burst-lijnen verschijnen