Solidworks View Interrupt Line (2e editie)

Hallo

Ik wil deze draad nieuw leven inblazen, omdat de oplossing van het bijsnijden van het uitzicht met een op maat gemaakte schets pijnlijk is op "kwantitatief" werk.

Biedt Solidworks geen geschiktere tool?

Bedankt

N.B: Het doel is om een tekeningaanzicht te onderbreken zoals in deze voorbeelden :

Is de tool "Pauze" in het tabblad Weergavelay-out niet voldoende?

4 likes

Zoals we je vertelden in de 1e draad. U kunt het doen door een lijn te beëindigen, of u kunt het doen door bij te snijden.

Ik weet niet zeker of ik begrijp waarom trimmen pijnlijker is dan het breekgereedschap. Het is iets wat ik vrij regelmatig doe... Als ik er 30 seconden over doe, is het een max

4 likes

coin37coin, het probleem met de breeklijnen is dat je het einde van de munt moet houden, terwijl het op de voorbeeldafbeelding meer bijsnijden is om slechts een deel van de munt te hebben. Een beetje zoals een detailweergave eigenlijk.... nou ik denk dat dat is wat Pa zoekt.

En als iemand het vindt, ben ik er ook in geïnteresseerd!

2 likes

Precies, zoals Frédéric uitlegt, lijkt het mij onmogelijk om de ene breakout-lijn op de munt te plaatsen en de andere "buiten". Domage omdat het belang van deze tool ook is om zich automatisch aan te passen aan de afmetingen van de kamer (d.w.z. kleine zigzag als de boom klein is, grote zigzag als de kamer hoog is).

Anders ben ik het met je eens, trimmen is gemakkelijk en het doet zijn werk.

Alleen zodra je mooie zigzaglijnen (om nog maar te zwijgen van rimpelingen) wilt maken met onderdelen van verschillende groottes, moet je voorzichtig zijn, en het verbaast me gewoon dat ik in Solidworks geen geschiktere tool vind.

Ik geef ook toe dat het een beetje perfectionisme is. :)

(dus ik zal de post niet te lang laten staan)

Dank u allen voor uw interesse

1 like

In principe zijn de problemen als volgt:

- De breuken worden in het midden van een stuk gemaakt, dus de twee uiteinden van de gebroken uiteinden zijn vertegenwoordigd op het plan, maar het doel was om het ene uiteinde weer te geven, maar niet het andere.

- trimmen, zigzag moet "à la mano" worden getekend; Voor kleine onderdelen is het delicaat en lang

- de detailweergave maakt alleen cirkelschetsen, maar zou bijna prima zijn

- De lokale versie is off-topic

Hello@Pa

Gewoon een correctie, de detailaanzichten zijn niet gefixeerd op cirkels, u kunt rechthoeken en elke andere gesloten omtrek maken. U hoeft alleen maar voor de omtrek te tekenen en vervolgens op "detailweergave" te klikken.

Zie bijgevoegde afbeelding.

En voor uw probleem, trimmen lijkt het meest realistisch, zoals vermeld in de vorige thread, zelfs als het beperkingen heeft!

screenshot2608.jpg
4 likes

Waarom maak je in dit geval geen schets met 3 lijnen (de zigzag) en maak je een blok? U kunt een insteekpunt van het blok plaatsen ... waarmee u zoveel zigzaglijnen achter elkaar kunt invoegen als nodig is.

En het scheelt je dat je daarna alles opnieuw moet doen;)

2 likes

@coin37coin ok voor de truc, ik zal doen wat je me adviseert met blok kopiëren / plakken.

Als ik een andere techniek vind, zal ik die hier plaatsen voor Frédéric ;)

Dank u allen voor uw professionele ontvangst! :)

2 likes

Ik ga iets verder dan muntkwakzalver: ik maak een schets met een stuk of tien zigzaggen die als blok zijn opgenomen.

Je steekt je blok in, een schaalverdeling om het hele stuk te snijden, een spie om de rest van de omtrek te maken en dat is alles: het is snel en behoorlijk esthetisch ;-)