Solidworks View Interrupt Line

Hallo

In Solidworks op een tekening zou ik graag een lijn aan het einde van een onderdeel willen plaatsen om aan te geven dat het eigenlijk groter is, maar alles aan de linkerkant maakt het niet uit. Een beetje zoals in deze afbeelding:

Het is anders dan

- een breuklijn die in het midden breekt en de uiteinden aangeeft,

- een detailweergave die inzoomt,

- een dwarsdoorsnede die "past" in de ruimte.

Dank u allen

Ofwel maak je een breuklijn met het rechterdeel dat je interesseert en de lijn van het linkerdeel aan de buitenkant om te  "verbergen" waar je niet in geïnteresseerd bent.

Anders maak je een bijgesneden weergave. Je tekent een schets rond wat je interesseert en dan ga je naar bekijken = > bijsnijden. En alleen wat je leuk vindt, blijft in je zicht

2 likes

Ik heb beide oplossingen geprobeerd:

Met de pauzelijnen krijg ik de 2e lijn de kamer niet uit. Alsof Soliworks eiste dat de twee breuklijnen op het onderdeel werden geplaatst.

De bijgesneden weergave zou me kunnen passen als het me zou lukken om dit gebroken uiterlijk aan de rand te hebben, iets wat me standaard niet lukte.

Heb je nog een extra tip?

Bedankt

1 like

Het is nog steeds doe-het-zelf, maar je kunt een pauze inlassen en de grootte van het interval aanpassen zodat je tweede lijn (en dus de rest van de kamer) buiten het vliegtuig belandt.

Ben het eens met @coin37coin voor de bijgesneden weergave. Wat betreft de look van de zijbreuk, je krijgt het door het te tekenen! Je kunt elke gesloten schets gebruiken om een bijgesneden weergave te maken, als ik me niet vergis, niet alleen een rechthoek.

3 likes

Zoiets?

Maar wat als de pauze alleen aan de linkerkant plaatsvindt? omdat het stuk niet meer gecentreerd is in de pagina na.. :s

Ik ben het met je eens, het is doe-het-zelf.

1 like

Ik ga wegkomen met 'trimmen' en een op maat gemaakte schets. Bedankt voor de steun:)

3 likes

Dat is waarvoor we hier komen: wederzijdse hulp! :)

3 likes

Ho ba verdomme, ik miste alle ontwikkeling.

Zoals Benoît al zei, komen alle vormen van schetsen overeen voor een gewas. Dus je tekent het zoals je wilt (vierkant, cirkel, vrije vorm, een vervoeging van vormen, enz.)

2 likes

@coin37coin: Lynkoa is meedogenloos: zelfs op feestdagen vragen! :)

4 likes

Hallo

Ik wil deze draad nieuw leven inblazen, omdat de oplossing van het bijsnijden van het uitzicht met een op maat gemaakte schets pijnlijk is op "kwantitatief" werk.

Biedt Solidworks geen geschiktere tool?

Het doel is om het zicht te onderbreken, zoals in deze voorbeelden :