Lijnen buigen

Hallo

Ik heb een probleem met veel van mijn tekeningen, op plaatwerkdelen heb ik vaak het probleem dat mijn buiglijnen vanzelf grijs worden bij het heropenen van het tekenbestand. Ik ben dan genoodzaakt om de configuratie van de uitgevouwen toestand te verwijderen en deze opnieuw uit te voeren om deze regels weer in de MEP te krijgen....

Bedankt!

Hallo

Hetzelfde probleem hier en geen oplossing:

https://forum.solidworks.com/thread/90479

Hallo

Heb je een screenshot? Grijze uitslagen?

Al mijn andere delen zijn in kleur (geconfigureerd in de documentopties), en deze niet. Ik heb dit probleem al gehad op andere gevouwen onderdelen....

Ze zouden in het rood moeten verschijnen, toch? in plaats van grijs.

Kortom, de laag van de buiglijnen springt. Klopt dat?

Ik open het model, ik klik op "Uitgevouwen" van de command manager (om het uitgevouwen te deactiveren) Ik klik nogmaals (om het opnieuw te doen...) en wonder boven wonder zijn de gekleurde lijnen weer ?...

Ik heb geen speciale laag, ik gebruik Document Properties > Sheet Metal

Bedankt

Ok, in de documenteigenschappen, in het tabblad plaatwerk, de buiglijnen op en neer enz... een specifieke kleur hebben (in jouw geval rood)

Ja, het is al gedefinieerd voor het hele document, als ik het doe op het moment dat het werkt, is het wanneer ik Solidworks sluit en het plan opnieuw open dat de bereiklijnen grijs worden (en trouwens het kleine "vouwnotitie" -vak ook aan de linkerkant in het menu)...  

Dan open ik de kamer, ik druk 2 keer op "Uitgevouwen" en het is OK, het komt normaal terug...

In dit geval, als het echt een bug blijkt te zijn, raad ik je aan om een macro te doorlopen om deze bewerking veel sneller met één klik uit te voeren.

Reconstructie werkt niet?

Kunt u mij het betreffende onderdeel toesturen?

> niet lopen met herbouwen

>Mijn oplossing maakt het helaas niet mogelijk om de vouwbiljetten te bewerken...

>Ik heb het probleem op vrij uiteenlopende delen, dus een macro weet ik niet echt.

Bedankt

Ba voor macro, het is niet erg ingewikkeld.

Je neemt een macro op met de bewerkingen die je normaal gesproken doet.

Wanneer je je nieuwe uitgevouwen weergave terug hebt gezet stop je de macro en sla je deze op met een knop in je menu bovenin.

Dus je opent je plan, je klikt op de knop van je macro, je uitgevouwen weergave wordt geblokkeerd, de nieuwe wordt ingevoegd en uitgevouwen.

Zou dat niet goed zijn?

Natuurlijk is het altijd beter als het niet bugt ^^

1 like

Voor de macro doe ik de test als ik thuiskom en stuur ik je een video als het werkt;)

1 like

Het werkt, dank je!