Hallo
Op solidworks, wanneer ik mijn stuklijsten maak voor assemblages inclusief gebogen vellen (gemaakt met de module gevouwen vellen), heb ik lijnen die worden toegevoegd aan de reeks gevouwen vellen en deze lijnen zijn leeg behalve de grond. En als ik het goed begrijp, plaatst hij me de normale lijn van het gevouwen vel met de massa van dit vel wanneer het gebogen is en onder een lege lijn met, naar mijn mening, de massa van ditzelfde vel maar wanneer het niet gevouwen is. Hierdoor verschillen deze twee massa's een paar duizendsten van een gram.
Kortom, ik wil deze tweede regel gewoon niet leeg hebben met deze andere massa, maar ik weet helemaal niet hoe ik dat moet doen.
Alvast bedankt voor je hulp!
Hallo
Ik denk dat je bij het maken van je stuklijst een optie hebt aangevinkt die de configuraties in de stuklijst scheidde. Ik weet de naam van de checkbox niet meer precies...
1 like
Ik heb net gekeken, je moet alleen een deel controleren...
Allereerst dank ik u voor uw antwoord.
Inderdaad, het controleren van onderdelen verwijdert alleen mijn lege regels, maar behalve dat heb ik in dit geval geen andere keuze dan mijn assemblages ook te laten verschijnen en dus "lijst in tabblad" aan te vinken.
Nu kan ik ze altijd een voor een verwijderen, maar het is vervelend...
Intuïtief denk ik dat het meer moet komen door de manier waarop de gevouwen delen zijn gemaakt dan door de configuratie van de nomenclatuur, maar hey... Ik weet het niet...