Beperking door een traject

Hallo allemaal, ik wil graag het aantal openingen in een kamer beperken met een traject,
Blijkbaar werkt het niet in mijn geval, waarom niet? Ik plaats screenshots plus de kamer voor meer informatie, bedankt voor jullie antwoorden.
Marco.

Herhaal test 2. SLDPRT (100,9 KB)

Hallo marc_malavielle,
Ik heb dit net gevonden, misschien kan het helpen.

=>Welkom bij de SOLIDWORKS Web Help

Wat mij betreft denk ik dat je je traject moet sluiten.

Op SW 2022 SP4 is het mogelijk om dit op een Zone te doen.

… Om gezien te worden.
@+.
AR.

Hallo;
Je moet je materiaalverwijderingsschets positioneren op de kruising van je twee trajecten (of beter gezegd op de bisector van de driehoek).

Vervolgens ontbind je het lineaire patroon in één verticaal patroon waarbij de richting van de afstandsdimensie wordt gerespecteerd (minimale afstand tussen de snede en de rand van het vaste lichaam).
En een horizontale traject met de miniatuur van de andere dimensie als referentie.

Opmerking: de twee trajecten die op 10mm worden getrokken zijn niet langer nodig...

Als je geometrisch tevreden bent met het resultaat, hoef je alleen maar op " Varieer de schets" te klikken.

Opmerking: bedankt voor de herinnering dat deze functie bestaat, ik was het helemaal vergeten :crazy_face: :grinning:

Bijlage: Solidworks 2022Sp4.0
Variabele herhaling per trajecten. SLDPRT (174,8 KB)

Hallo @marc_malavieille ,

A priori geeft het aanvinken van het vakje " Piloting " in de trajecteigenschappen het verwachte resultaat.
Met 12 keer in de herhaling wordt de plaat volledig weggevaagd door de openingen.

1 like