Ik begrijp het verschil tussen vloeigrens en treksterkte niet. In mijn geval heb ik een RVS met een vloeigrens van 950 N/mm² en een treksterkte van 30 N/mm². (De treksterkte = compressielimiet voor metalen.)
Bij compressie oefen ik een opgelegde verplaatsing uit op het materiaal en observeer ik de spanningen. Betekent dit dat als ik de 30 N/mm² overschrijd, er vervorming is en daaronder geen vervorming? Zolang de elastische limiet niet wordt overschreden, keert het materiaal terug naar zijn vorm als de kracht er niet meer is?
In mijn simulatie krijg ik 54 N/mm², wat betekent dat ik vervormingen heb omdat de druklimiet 30 > en de elastische limiet niet bereikt dus we zitten in het elastische domein?
Ik vond 54 N/mm² voor een opgelegde verplaatsing van 1 mm, dus ik zou deze verplaatsing moeten verkleinen om onder < 30 te blijven, toch? Mijn doel is niet om het materiaal te breken, maar om de kracht te vinden die wordt uitgeoefend voor de verplaatsingen, dus 1 mm is veel te groot?
De elastische limiet is de spanningslimiet waarbij we het elastische domein van het materiaal verlaten, d.w.z. dat het materiaal na spanning niet terugkeert naar zijn oorspronkelijke positie, maar een restwaarde van vervorming behoudt
Natuurlijk mag je de elastische limiet niet bereiken en moet je rekening houden met een veiligheidsfactor
Ik weet niet waar je zulke waarden had kunnen vinden!
Als algemene regel geldt dat voor staalsoorten de elastische limiet wordt geacht overeen te komen met de trek- of druklimiet, wat bijvoorbeeld niet het geval is voor veerkrachtige materialen (gietijzer, beton, enz.).
Bij compressie pas ik bijvoorbeeld een opgelegde verplaatsing toe op de grote cilinders aan de bovenkant van 5 mm en we krijgen een maximale spanning van 43,5 N/mm², wat > 30, dus is er een pauze?
Deze maximale beperking is het hele deel of alleen de pinnen?
POM grote cilinder materialen: treksterkte 71,5 N/mm² en elastische lim niet aangegeven
Kleine cilinder RVS materialen: treksterkte 30 N/mm² en elastische tak 950 N/mm²
Als u er zeker van wilt zijn dat uw materiaal bestand is, moet u uw vloeigrens nemen en deze delen door een veiligheidscoëfficiënt (2 voor veelvoorkomende gevallen).
Als je je materiaal wilt "breken", moet je je limiet in tractie overschrijden.
Ik wil mijn materiaal niet "breken", ik wil in het elastische domein blijven. Mijn doel is om de kracht te kennen die wordt uitgeoefend om mijn stuk 1 mm, 2 mm, enz te laten bewegen ... Zonder mijn stuk te breken natuurlijk
Bij een veiligheidsfactor van 2 mag uw trek- of drukspanning niet hoger zijn dan 120 N/mm².
De treklimiet komt overeen met de breuk van het materiaal, d.w.z. de top van de curve die u door @A.Combier wordt getoond en komt overeen met 448 N/mm².
Wees voorzichtig , de treklimiet of meer in het algemeen weerstand betekent geen breuk (pardon) maar geeft het begin van de contractie aan, wat betekent dat we de plastische zone betreden die zal eindigen met de breuk (breekmoment vrij moeilijk te bepalen overigens, hangt met name af van de treksnelheid, enz...).
De Simu PEF blijft in het elastische domein maar zegt niets over het plastic domein behalve om aan te geven dat je dichterbij komt of dat je al aan de limiet van het elastiek zit of dat je er dichter bij komt.
Pas op dat u trekproeven niet verwart met compressie.
De normale trekspanning (de Griekse letter Sigma kleine letters) is gelijk aan de kracht (N) door de doorsnede (mm² of m²).
Als we willen dat het onderdeel zeker weerstand biedt, moet deze spanning kleiner zijn dan de elastische weerstand (Re) die we hebben in de grafiek die @A.Combier heeft gezet.
Rp = Re/s wordt over het algemeen gebruikt, waarbij s een veiligheidsfactor is die varieert van 2 tot 5 voor staal.
Ik denk dat de waarden van het aangepaste materiaal zijn gewijzigd en dat er een fout is, de treksterkte is erg laag voor roestvrij staal en moet op enigerlei wijze groter zijn dan de elastische limiet. Controleer dit door te kijken naar de waarden van ander niet-aangepast roestvrij staal.
Omdat we altijd op uw scheenbeen- en pinprobleem zitten
Je zegt """ Mijn doel is om de kracht te kennen die wordt uitgeoefend om mijn stuk van 1 mm, 2 mm, enz te maken ... zonder natuurlijk mijn munt te breken"""
In uw geval gaat het om de afstand tussen het vaste punt van de spindel en de tangens van de grote cilinder Hoe langer de spindel, hoe meer buiging deze zal zijn. Als het minder dan drie mm is, krijg je in plaats daarvan afschuiving, wat een andere berekening zou zijn.
In jouw geval is je pin relatief lang, dus er is geen kans dat je de opbrengstlimiet bereikt, vooral omdat voor de test je scheenbeen is gemaakt van POM en het is degene die ruim voor het roestvrij staal naar de hel zal gaan (als ik goed heb gevolgd wat je wilt doen).
POM heeft niets te maken met de weerstand van een scheenbeen, maar dat is een ander onderwerp.
Hallo, tijdens het veranderen van de materialen van de pinnen, verschijnt er een probleem. Ik krijg een kracht van 444 N voor 1 mm opgelegd, het is gewoon onmogelijk, zet 44 kg om 1 mm te verplaatsen, het is onsamenhangend. Hetzelfde geldt voor de beperkingen die de elastische limiet van het plotselinge overschrijden. Zie bijlage