Hallo
Onze PDM Archives map is bijna 2 TB groot.
Kan de PDM een schijf beheren die de map " PDM Archives" van meer dan 2 TB bevat?
Kan de map " Archief " worden opgeslagen op een NAS?
Bedankt
Hallo
Onze PDM Archives map is bijna 2 TB groot.
Kan de PDM een schijf beheren die de map " PDM Archives" van meer dan 2 TB bevat?
Kan de map " Archief " worden opgeslagen op een NAS?
Bedankt
Hallo.
Onze EPDM-servers staan op virtuele machines, het werkt goed (maar voorlopig slechts 11 GB op onze hoofdbasis).
Ik weet niet zeker of NAS de beste manier is om EPDM-bestanden op te slaan.
Persoonlijk zou ik op echte servers verblijven (met inachtneming van de vereisten van EPDM).
Hallo;
Onderstaande informatie is enigszins gedateerd (2021 / 2022) maar...
Net als @froussel ben ik niet overtuigd door de NAS/EPDM-vereniging.
Bedankt!
We zitten al op een virtuele server in een Data Center, maar terabytes en extra schijven zijn duur, dus we zijn op zoek naar een alternatief.
Voor de NAS lijkt het mij dat het niet aan te raden is, maar ik wilde er zeker van zijn en eventueel een feedback van een gebruiker die hetzelfde probleem is tegengekomen.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar er is een manier om de servers op te schonen: zoek op ' cold storage '.
Het idee is om alles wat niet echt gebruikt wordt op andere servers dan de hoofdserver te zetten.
We kunnen er projecten in stoppen of zeggen dat we alleen de belangrijkste revisies bewaren en niet de tussentijdse archiveringen... Er zijn veel verschillende mogelijkheden van geheugen.
Het is mogelijk om een NAS te gebruiken voor dit soort 'secundaire ' opslag.
Het probleem is dat het langer duurt om gegevens uit deze opslag te uploaden (maar uit het geheugen is het nog steeds mogelijk)
Hallo
We zitten al op 2TB, we zullen ze binnenkort overschrijden maar we zijn inderdaad van plan om op te ruimen.
De grootte van de archiefdatabase is op zich geen probleem (het is meer in de tijd om te verkrijgen en over het algemeen de prestaties van de server die vertragingen kunnen veroorzaken die verband houden met de grootte van de database)
U moet uw gebruikers ook bewust maken van de noodzaak om versievervanging te gebruiken voor archivering.
Hallo
Wat zijn de redenen waarom de NAS niet geschikt zou zijn? Ik vraag het naïef omdat ik niets van infra weet en vandaag draaien we met meer dan 2TB op... een NAS , dus ik maak me zorgen!
Welkom @romain_jouanny
Een NAS kan bijna een echte fileserver zijn, afhankelijk van wat je tegenwoordig koopt.
Ik zeg niet dat het niet werkt, maar nu al dat alles bugt als je de aanbevelingen van SW opvolgt, als je ze niet opvolgt... (een beetje kwade trouw, want EPDM lijkt een van de meest betrouwbare dingen te zijn die door SW worden beheerd).
Staat uw EPDM-archief niet op de archiefserver? Het voegt nog steeds een laag rommel toe en het lijkt niet al te ingewikkeld om opslagruimte op de archiefserver toe te voegen in plaats van de archiefgegevens op een NAS op te slaan.
Hallo
Bedankt voor je feedback. Ik erf een omgeving die zonder mij is geïnstalleerd (tot nu toe beheerde ik alleen het applicatiegedeelte, zonder me zorgen te maken over de serverinfrastructuur) en ik probeer nu te begrijpen hoe het aan de infrakant werkt en wat er kan worden verbeterd.
De huidige structuur zoals ik die begrijp, met vragen:
Wat in ieder geval zeker is, is dat ja, onze archieven worden opgeslagen op een NAS.
Op EPDM kan de archiefserver al dan niet hetzelfde zijn als de SQL-server.
Thuis hebben we de archiefserver gescheiden van de sql-server, maar dit is niet verplicht.
Aan de andere kant worden de archiefbestanden over het algemeen opgeslagen op de archiefserver (dat is een beetje het doel van het leven op deze server). Het lijkt me vreemd dat de archieven elders zijn opgeslagen.
Of je had alles op één server, de ruimte raakte op → ze de archiefbestanden naar de beroemde NAS verplaatsten zonder de architectuur van de server te veranderen. Ik vind dat dit soort hacken niet officieel ondersteund moet worden.
Sterker nog, ik denk dat de twee servers op dezelfde machine staan. Hoe kan dit worden geverifieerd?
Deze configuratie is gemaakt door visiativ, dus het verbaast me dat het niet voldoet aan de officiële preorders. Maar misschien heeft onze infrastructuur ons ervan weerhouden dit te doen (ik heb de geschiedenis niet).
Aan de andere kant zullen we volgend jaar de fysieke machine veranderen die deze servers host, het zou een kans kunnen zijn om op een schonere basis opnieuw te beginnen door de twee servers (VM bijvoorbeeld?) te scheiden.
Bij ons zijn onze twee servers (archief en SQL) virtuele machines.
Het feit dat Epdm de servers heeft gescheiden is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de archiefserver veel sneller groeit in schijfruimte.
Er is ook de reden dat er een SQL-server en meerdere archiefservers op verschillende fysieke locaties zijn geïnstalleerd (dat is eigenlijk de reden waarom we de archiefserver niet bij de SQL-server hebben geplaatst: we hadden een archiefserver in de VS. Het feit dat we de 2 afzonderlijke archiefservers hadden, maakte de architectuur van de archiefservers aan beide kanten volledig identiek)
OK, ik zie het idee beter. Bedankt voor al deze uitleg!