Bijgevoegd is een SW 2020 bestand om u 1 van de 2 trapbomen voor de trap genoemd in de vraag te laten zien.
Ik importeerde in SW 1 DXF een vaste stof die het hele vel van deze stringer vertegenwoordigt met de verwijdering van materiaal uit elke stap, vervolgens schetste ik snel in 3D de rack-stringer
die ik graag ontvouwd zou willen hebben, is mij duidelijk?
Het lijkt mij dat de gemakkelijkste manier is om het onderdeel te reconstrueren met behulp van de plaatwerkfuncties waarmee je materiaal kunt buigen, ontvouwen, materiaal van het uitgevouwen plaatwerk kunt verwijderen...
- Eerste stap: maak een schets van het middelste gedeelte van het plaatwerk dat de trapboom vormt, in het onderste vlak van de trap, op basis van de geometrie van de dxf (die vanuit geometrisch oogpunt niet erg rigoureus is). - Tweede stap: dupliceer deze schets in het bovenste vlak van de trap en gebruik vervolgens de functie Transition Fold plaatwerk om het envelopvolume van de trapboom te genereren. - Derde stap: vouw de plaat open en maak een 2D-schets van de ontwikkelde vorm van de stringer in het vlak van deze platte plaat. Er zijn ongeveer twintig dimensies en een paar schetsrelaties nodig om de 3D-schets in het eerste model zo goed mogelijk te respecteren. - Vierde stap: gebruik de plaatwerkfunctie Verwijdering van geëxtrudeerd materiaal, door de hele plaat, om de trapboom af te bakenen. - Stap vijf: vouw het plaatwerk voor een 3D-visualisatie van de trapboom.
Het enige gebruik van het geëxtrudeerde oppervlak aan het begin van de bouwschacht is om de slibomhulling te visualiseren.
Wat mij betreft, ik klikte op het hart, waarvan ik nu zie dat het een vergissing van mijn kant is, omdat het kortom het tegenovergestelde is dat ik wilde!! mijn schuld!!!
Ja, ik erken dat de geometrie van de bijgevoegde bestanden niet rigoureus is, na de Booleaanse bewerkingen die zijn ondergaan, verandert het aantal segmenten in de bogen.... ARC+2005 en zijn onnauwkeurigheid!! maar zeer intuïtief als software.