Lijst met echte hoeksneden

Hallo

Ik heb een snijlijst gemaakt van een mechanisch gelast samenstel in vierkante buizen.

Is het mogelijk om de hoek van de buis in de snijlijst te hebben of kunnen we alleen de hoek hebben die moet worden verwijderd?

Voorbeeld: mijn buis moet een hoek hebben van 50 graden, in de snijlijst staat 40 graden aangegeven (90 graden - 50 graden = 40 graden verwijderd)

Ik zou graag willen dat het 50 graden in de snijlijst wordt geschreven

Bedankt

Hallo

Op een geautomatiseerde manier, ik weet het niet. (nou ja, met een macro)

Aan de andere kant, als uw MEP klaar is, kunt u twee kolommen "Hoek 1 gecorrigeerd" en "Hoek 2 gecorrigeerd" toevoegen en een vergelijking schrijven in de cellen van deze kolommen.

Als de waarde van hoek 1 bijvoorbeeld in kolom "D" cel 2 staat, moet u op vergelijking klikken en 90-D2 schrijven en vervolgens valideren.

Zodra dat is gebeurd, klikt u op de kopteksten van de kolommen Hoek 1 en Hoek 2 en verbergt u ze.

U kunt het sjabloon voor de tabel met gelaste onderdelenlijsten opslaan voor later gebruik.

In de vergelijking moet je een test doen met een SI() om te controleren of er geen null-waarde of het teken " - " in de cel staat.

Zoals: Si (D2 <> "" en D2<>"-" ; 90-D2; "NA")

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo

Het werkt heel goed op deze manier!

het enige probleem is wanneer ik de sjabloon opsla,

de vergelijkingen verdwijnen..??

Bedankt voor je hulp

1 like

Goedenavond, ik maak vanavond een macro om de twee kolommen automatisch te vullen.

2 likes

Goedenavond

Bijgevoegd vindt u een macro die twee kolommen toevoegt: "Hoek 1 gecorrigeerd" en "Hoek 2 gecorrigeerd".

Om het te laten werken, moet u de tabel selecteren die u wilt wijzigen. Er wordt gecontroleerd of het inderdaad om een gelaste onderdelenlijsttafel gaat. Er wordt ook een controle uitgevoerd om de aanwezigheid van de kolommen "Hoek1" en "Hoek2" in de tabel te controleren. Als u de kolomtitels hebt gewijzigd, moet u deze ook wijzigen in de macro en bovenaan de module in de 4 geïnitialiseerde constanten.

Veel plezier:)

addcorrectdcornercolumns.swp
3 likes

Wow een grote dank je! Ik probeer het vanavond!

1 like

Hallo, je macro is erg handig, afhankelijk van de zagen die de jongens in de werkplaats hebben, maar het werkt niet thuis en ik heb niet het niveau in VBA om te begrijpen wat er mis is, kun je me helpen met de bijgevoegde schermafbeelding alstublieft? ... Het toevoegen van een kolom en het plaatsen van een vergelijking in mijn stroomlijst is cool, maar in een lijst met gelaste onderdelen is het onmogelijk om de vergelijking op de hele kolom toe te passen, gedwongen om regel voor regel te doen, het is te zwaar, dus nogmaals bedankt voor de macro die het doet als het me lukt om het te laten werken =)

erreur_macro.jpg

Nou, ik ben het opgraven van het onderwerp, maar ik heb hetzelfde probleem als Andthonysanglier op de macro.
Zou iemand er eens naar kunnen kijken?
Bij voorbaat dank