Op een geautomatiseerde manier, ik weet het niet. (nou ja, met een macro)
Aan de andere kant, als uw MEP klaar is, kunt u twee kolommen "Hoek 1 gecorrigeerd" en "Hoek 2 gecorrigeerd" toevoegen en een vergelijking schrijven in de cellen van deze kolommen.
Als de waarde van hoek 1 bijvoorbeeld in kolom "D" cel 2 staat, moet u op vergelijking klikken en 90-D2 schrijven en vervolgens valideren.
Zodra dat is gebeurd, klikt u op de kopteksten van de kolommen Hoek 1 en Hoek 2 en verbergt u ze.
U kunt het sjabloon voor de tabel met gelaste onderdelenlijsten opslaan voor later gebruik.
In de vergelijking moet je een test doen met een SI() om te controleren of er geen null-waarde of het teken " - " in de cel staat.
Bijgevoegd vindt u een macro die twee kolommen toevoegt: "Hoek 1 gecorrigeerd" en "Hoek 2 gecorrigeerd".
Om het te laten werken, moet u de tabel selecteren die u wilt wijzigen. Er wordt gecontroleerd of het inderdaad om een gelaste onderdelenlijsttafel gaat. Er wordt ook een controle uitgevoerd om de aanwezigheid van de kolommen "Hoek1" en "Hoek2" in de tabel te controleren. Als u de kolomtitels hebt gewijzigd, moet u deze ook wijzigen in de macro en bovenaan de module in de 4 geïnitialiseerde constanten.
Hallo, je macro is erg handig, afhankelijk van de zagen die de jongens in de werkplaats hebben, maar het werkt niet thuis en ik heb niet het niveau in VBA om te begrijpen wat er mis is, kun je me helpen met de bijgevoegde schermafbeelding alstublieft? ... Het toevoegen van een kolom en het plaatsen van een vergelijking in mijn stroomlijst is cool, maar in een lijst met gelaste onderdelen is het onmogelijk om de vergelijking op de hele kolom toe te passen, gedwongen om regel voor regel te doen, het is te zwaar, dus nogmaals bedankt voor de macro die het doet als het me lukt om het te laten werken =)
Nou, ik ben het opgraven van het onderwerp, maar ik heb hetzelfde probleem als Andthonysanglier op de macro. Zou iemand er eens naar kunnen kijken? Bij voorbaat dank