Lijst van ongemaakte gelaste onderdelen

Hallo.

Een korte vraag over de structuur van de gelaste onderdelen.

Ik heb mijn structuur af, ik ga de tekening maken en daar.... Het drama (ho minus!)

Serieuzer, als ik om mijn nomenclatuur van gelaste onderdelen vraag, mis ik de helft. Dus ik ga in de 3D kijken, en ik ben nogal verrast. De meeste onderdelen worden niet opgeslagen in de "Artikellijst-van-gelaste-onderdelen" wat prima is. Ik vind mezelf met een duplicaat tussen Artikel-lijst-van-gelaste-onderdelen2 en Artikel-lijst-van-gelaste-onderdelen6 waarbij het onderdeel "Boren galvau buis bas[11]" in beide lijsten staat

Ik wilde alles op een natuurlijke manier instellen door met de rechtermuisknop te klikken op => handmatige/automatische lijstupdates. Maar de optie is niet aanwezig.

Ik geef toe dat ik hier een beetje overweldigd ben. Is iemand van jullie dit scenario ooit tegengekomen?

sans_titre.png

Kun jij je stuk bevestigen?

Is [11] strikt identiek aan de andere? Niet een beetje piercing die rondslingert?

3 likes

Hallo

Als je je stuk kunt overdragen, kan het helpen.

1 like

Op elk onderdeel heb je minimaal 2 mini  lasnaden aan het einde van het onderdeel

uw lijst is uw soldeerlijst en telt de soldeerlijst van 1 stuk naar 1 andere NEE?

Zo normaal dat het soldeer 2 verwante delen heeft

Maakt een stuklijst voor onderdelen

en telt het aantal kamers

als onderdeel met verschillende gaten, zelfs als dezelfde geometrie van het onderdeel

Je moet 2 lijnen munten hebben

1 like

Het document is bijgevoegd

@Benoit ja, het is precies hetzelfde

@Gt22 ik begreep niet alles van je bericht, dus het spijt me bij voorbaat als ik antwoord naast wat je zegt.

Maar dat er twee of meer lassen van mijn kant zijn, is niet fundamenteel het probleem. De lijst met gelaste onderdelen is precies degene die op de tekening staat.

Dit betekent dat dubbel onderdeel in de gelaste lijst = dubbel onderdeel in het MEP. Althans in dit specifieke geval.

1306_lynkoa.sldprt

Ik weet niet waarom, maar door met de rechtermuisknop op de map "Lijst van gelaste onderdelen" te klikken en op "Maak een automatische lijst van gelaste onderdelen" te klikken, vinden we een normaal gedrag voor een gelast onderdeel.

Wie weet waarom!!

in kleur de mechanisch gelaste elementen

dus elke kleur is een tube ref

dus meerdere buizen kunnen dezelfde ref hebben

Lijst met gelaste onderdelen vastleggen

Captue Nomenclatuur

@+

@coin37coin

Je moet elk gat aan de rechterkant van je onderdelen maken

zodat ze van elkaar kunnen worden onderscheiden , dus verander hun ref

en niet als een laatste afgewerkt elementwerk

@+i

Ik ben niet meer aan het werk, ik zal het morgen in meer detail bekijken.

@GT22, er is een probleem in wat je laat zien met de kleuren. De 4 lange balken hebben dezelfde kleur (geel), terwijl de onderste langer zijn dan de bovenste (5 mm om precies te zijn!)

Evenzo moet het violet roze/wit zijn (let op, het is degene waar ik me zorgen over maak. Het is dus vrij coherent ^^) terwijl die onder de roos anders is en niet dezelfde kleur zou moeten hebben.

Let op, ik kan niet zien op een groot scherm, er kunnen kleurschakeringen zijn die ik niet kan onderscheiden.

Anders ben ik het eens met het feit dat meerdere hits dezelfde referentie kunnen hebben. Het probleem is dat de roze buis in 2 verschillende referenties wordt vermeld. Wat helemaal niet logisch is. Ik begrijp niet eens hoe het mogelijk is dat solidworks dat kan. Hij zou het in de ene of de andere referentie moeten zetten, niet in beide!!

@Benoit: Ik ben het ermee eens, maar deze optie verschijnt niet. Misschien is hij met een goede nachtrust minder wispelturig. Echt vreemd dit ding, het is de 1e keer dat het het me aandoet.

1 like

Weet je zeker dat ze een versie van SW is?

Edit: als je het commando dat ik aangeef niet hebt, controleer dan in "Menu aanpassen" dat het niet verborgen is (dat heb je zeker al gedaan!)

Probeer anders uw sldreg opnieuw te laden, velen hebben al problemen gehad met ontbrekende commando's bij het bewerken van materialen.

@Benoit, ik ben onder Sldw2011. en waar je "maak een automatische onderdelenlijst" heb heb ik gewoon "automatisch" die me beledigt zodra ik erop klik op basis van "Verwijder de items uit de lijst met bestaande gelaste onderdelen voordat u de lijst met automatisch gelaste onderdelen activeert"

Dus na het verwijderen van alles in de aanbiedingen, heb ik toegang tot de optie ... en wonder!

Elk stuk in de juiste lijst, geen duplicaat, nikel.

Ik begreep niet echt wat er gebeurde, waarom hij een halve lijst voor me had gemaakt met iets erin. Vreemd deze minibug

@Gt22, ik wilde me al verontschuldigen voor het vorige bericht. Als ik het herlees, lijkt het niet erg aardig terwijl je me probeert te helpen (en dat is niet mijn doel)

Anders ruim ik mijn functies zo op voor meer zichtbaarheid als ik moet aanpassen. Dit is waarschijnlijk niet de beste manier om het te doen. Ik zal je opmerking in mijn hoofd stoppen en het zijn gang laten gaan voor de volgende keer

In ieder geval allemaal bedankt voor de bestede tijd en voor de hulp. Solidworks is een trol ^^

@ coin37 coin geen probleem ;-)

@+ ;-)

1 like