Ik maak kleine metalen constructies (platform, loopbruggen, enz.). Over het algemeen teken ik alles in dezelfde ruimte (palen, balken, gordingen etc...), behalve de leuningen en de trappen. Onlangs heb ik geprobeerd gelaste subassemblages te maken om de verschillende aan elkaar gelaste elementen te verzamelen en te lokaliseren; Palen met platen, balken met platen en schachten bijvoorbeeld.
Het enige probleem is dat ik bij het tekenen en maken van een tabel met gelaste onderdelen niet meer het totale aantal secties met hun stroomlengte heb, maar alleen de gelaste subassemblages met hun referenties en hun hoeveelheid. Ik wou dat ik beide had, want mijn klanten gebruiken deze lijst om hun materiaal te bestellen.
Ik heb min of meer hetzelfde probleem, ik heb 2 onderdelen met mechanisch gelaste functie, waarvan sommige identiek zijn, maar ik heb de indruk dat SolidWorks niet in staat is om 2 onderdelen te combineren om een totaal te maken.
Dus je lijst met gelaste mechanica werkt maar op één onderdeel en niet op een assemblage om bijvoorbeeld de lengtes te hebben. (tenzij ik me vergis, en de tests die ik heb gedaan)
Ik weet dat SolidWorks niet de beste software is voor de staalconstructie, maar er zouden meer functies moeten zijn op het gebied van gelaste constructie denk ik. Van mijn kant besteed ik veel tijd aan het maken van alle plannen voor de vervaardiging van mijn constructies.
Als iemand nog kleine tips heeft, ben ik er helemaal voor!
Een idee om te testen: maak een onderdeel waarin je de mechanisch gelaste onderdelen plaatst. Met een beetje geluk vindt SW zijn kleintjes, nadelen: het is een fictief stuk om bovenop te beheren.
Ik heb deze techniek eerder gebruikt, door mijn elementen in verschillende stukken in te voegen en een assemblage van al deze kleine wereld te creëren. Helaas is deze handeling vervelend omdat alle onderdelen handmatig moeten worden gerefereerd (naam, onderdeelnummer) en bovendien is er geen link meer met de eigenschappen van de originele gelaste onderdelenlijst. Desalniettemin maakt deze techniek het mogelijk om een onderdeel te hebben voor de totale lijst van mechanisch gelaste elementen om met stroming te tekenen, en een assemblage om de gelaste subassemblages te identificeren.
Het beheer van SW voor een "PRT const. Gelast" kan niet omhoog/omlaag gaan in nomenclatues.
De container/content-regel blijft behouden en blijft een prioriteit.
Dit principe is de basis van het beheer van SolidWorks in gelaste gebouwen.
U kunt een BOM-ASM in TAB "om de ontleding van de gelaste componenten en plaatwerkonderdelen, enz... te zien... Maar er is geen groepering mogelijk, de regel met inhoud blijft bestaan.
Als gevolg hiervan is een "BOM-ASM in Part Mode" in dit geval nutteloos.
oplossing/mogelijkheid (maar het is nog steeds niet geweldig) =
Sinds 2012 of 2014 kunnen we nu de verenigde lijsten "naar beneden halen".
Het idee zal dus zijn om een nieuwe PRT te maken, om "PRT-onderdeel invoegen" te doen en de PRT's die u wilt groeperen erin te plaatsen, en vervolgens in de invoegopties (u hoeft niet te verplaatsen na de functie, u zet alles in bulk) vink het vakje "Eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen" aan.
Kijk dan met deze nieuwe PRT (wat een soort ASM is) wat de "Gelaste Lijst" geeft.
Totdat SW een assemblage doorloopt om de onderdelen te beheren, is het niet mogelijk om te doen wat je wilt.
De lijst met gelaste onderdelen houdt alleen rekening met het eerste niveau van mechanisch gelaste onderdelen.
Ik maak elke dag mechanisch gelaste ontwerpen en het idee om subassemblages te maken heb ik al lang verlaten.
Na een tijdje had ik een macro gemaakt door alle onderdelen van een assemblage te doorlopen, de mechanisch gelaste onderdelen (op profiel, lengte, ...) en de plaatwerklichamen te groeperen (analyse van alle beschikbare parameters) en een tabel op code te maken als een lijst van gelaste onderdelen.
Het was een gasfabriek die redelijk goed werkte, maar geen onderscheid maakte tussen de op profielen gebaseerde lichamen of ze geboord (of machinaal bewerkt) waren of niet.
Ik zou terug moeten komen op de add-in die ik was begonnen te maken en zien om het te integreren ... Maar daarvoor heeft het tijd nodig...
Oké, ik begrijp dat er geen wonderoplossing is, dus ik ga door zoals ik nu bezig ben:
Een algemene tekening van mijn gelaste constructie met de lijst van gelaste onderdelen. Folio's vervolgens door de gewenste lichamen in te voegen om de gelaste subassemblages te plannen met hun referentiepunt ten opzichte van het algemene plan.
in het principe van het berekenen van een ASM BOM-nomenclatuur , beheren we (of niet) de "Unique Identifiers"
In het principe van automatische berekening van een "Gelaste onderdelenlijst" is het alleen de 3D-geometrie die de classificatie maakt (exclusief handmatig retoucheren)
In 2- zie - http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/transformer-un-sldprt-avec-plusieurs-corps-en-sldasm-avec-plusie
Aan het eind heb je een aandeel dat een asm wordt.
Dan is het aan jou om subassemblages opnieuw te maken met palen en platen.
Voor uw plannen (.deel,. Asm) geen probleem, als u een lengte van palen wilt wijzigen, moet u dit wijzigen vanuit het basisdeel en voor de nomenclatuur moet u dit vanaf het basisdeel doen.