Lijst met gelaste onderdelen

Hallo

Ik ontdek de gelaste constructies en de lijst met gelaste onderdelen.
Ik kan niet krijgen wat ik wil.

Ik heb een gevelbekleding gemaakt,
Ik wil graag een lijst (nomenclatuur of andere) die mijn onderdelen op lengte groepeert.

Behalve dat SW een map "Artikellijst van gelaste onderdelen" aanmaakt zodra een onderdeel wordt gewijzigd.

CF: bestand in PJ om misschien een beetje duidelijker te zijn.
Gewenste tabel van type: LG 2000 QT 8 / LG 700 QT 3 / LG 500 QT 3

Fijne dag

test.zip

Hoe hebben jullie de verschillende panelen gegenereerd?
Als ze niet zijn gemaakt via het commando mechanisch gelaste elementen, geloof ik niet dat je kunt krijgen wat je wilt.

Hallo

Zo genereerde ik mijn eerste plank met een gelast constructieprofiel.
Lijn naar de gewenste lengte en vervolgens profielselectie

Vervolgens heb ik de andere dia's gegenereerd met behulp van een lineair patroon.

Hallo

Werk uw lijst met gelaste onderdelen bij, ga terug naar uw MEP en u zou de juiste hoeveelheden moeten hebben.

Als u zich afvraagt waarom u meerdere lijnen voor dezelfde lengte heeft, is het gewoon dat deze messen bewerkingsfuncties hebben. Solidworks maakt onderscheid tussen hen.

Er is, voor zover ik weet, geen manier om profielen te groeperen op basis van een veld in een lijst met gelaste onderdelen.

1 like

Het is me gelukt om je bestand te openen: alles is normaal!

Ik denk dat je een probleem hebt met de regels 2 en 3 van je tabel.
In feite onderscheidt SW lichamen op basis van hun lengte, maar ook op basis van eventuele veranderingen in de topologie (de uitsparingen in uw geval).

Het is mogelijk om de tabel te wijzigen op tekeningniveau (lijnsamenvoeging) of door de automatische update van de mechanisch gelaste onderdelenlijst te verwijderen (het is dan mogelijk om een lichaam van het ene bestand naar het andere te verplaatsen).

2 likes