Klein probleem dat mijn leven vergiftigt: in de context van een mechanisch gelast onderdeel , wanneer ik een onderdeel (schroeven) met verschillende configuraties (een onderdeel in een onderdeel: ja uitvoerbaar...), kan ik de juiste referentie niet vinden in de lijst met gelaste onderdelen van mijn tekening. Onmogelijk om het rechtstreeks in de eigenschappen van mijn lijst met gelaste onderdelen te wijzigen, het veld blijft leeg, zelfs als ik de tekst handmatig invoer... Ik heb ook geprobeerd de eigenschappen van mijn schroef aan te passen, maar niets helpt.
Hallo, als ik het goed begrepen heb, is de oplossing: In het ingevoegde deel (schroef in je voorbeeld), moet je "de externe referenties vermelden" om toegang te krijgen tot de configuraties.
SELECTEER EEN CONFIGURATIE IN DE MODUS ONDERDEEL INVOEGEN OP SOLIDWORKS
Is er een manier om een configuratie te selecteren in de modus Part Insert op SolidWorks ?
Een ander onderwerp van het Lynkoa-forum . We vonden deze vraag interessant en veel SolidWorks-gebruikers zijn zich misschien niet bewust van deze mogelijkheid.
Inderdaad, wanneer u een component in een SolidWorks-assemblage plaatst, is het mogelijk om de configuratie te kiezen waarin u de component wilt gebruiken. Maar als u zich in de onderdeelmodus bevindt en een 3D-component wilt importeren, is het dan mogelijk om te kiezen welke configuratie u wilt gebruiken?
Laten we het voorbeeld nemen van dit bevestigingsmiddel dat 3 configuraties bevat:
Wanneer uit deze component een symmetrisch onderdeel wordt gemaakt (functie: " Invoegen ", " Symmetrisch onderdeel ") zal het resulterende onderdeel automatisch de configuraties van de oorspronkelijke component overnemen (op voorwaarde dat de verbinding met de bron niet wordt verbroken).
Op dezelfde manier is het bij het werken in de context van " Deel " mogelijk om 3D-componenten in te voegen ("Invoegen ", " Deel " functie ). Zodra de component is ingevoegd, om een andere configuratie te selecteren, klikt u met de rechtermuisknop op de functie in de aanmaakboom en selecteert u in het vervolgkeuzemenu " Lijst van externe referenties..." en kiest u de configuratie die u wilt gebruiken (op voorwaarde dat u de verbinding met de bron niet verbreekt).
In het eerste deel, als er wijzigingen worden aangebracht in de configuraties (verwijdering van bepaalde configuraties, toevoeging van configuraties):
Wat betreft het symmetrische deel dat wordt gegenereerd uit het oorspronkelijke onderdeel, worden de overgeërfde configuraties niet gewijzigd (toevoegen, verwijderen), de configuraties worden gemaakt op het moment van het maken van de functie " Symmetrisch onderdeel". Het is echter nog steeds mogelijk om met de rechtermuisknop op de functie in de ontwerpboom te klikken en een andere configuratie te selecteren via het dialoogvenster " Externe verwijzingen weergeven". Verwijderde configuraties blijven actief in het symmetrische deel, maar zijn niet meer zichtbaar in de lijst met externe verwijzingen.
Voor het afgeleide onderdeel of het onderdeel dat in een 3D-component is ingevoegd, zijn de configuraties niet automatisch gemaakt en daarom blijft de lijst in het dialoogvenster " Externe verwijzingen weergeven " up-to-date.
Als u bij de 2012-versie een eigenschap "onderdeelnummer" in een stuklijst wilt weergeven, wordt rekening gehouden met de eigenschap "Aanpassen" en niet met "Configuratiespecifiek".
Als u "externe verwijzingen wilt vermelden", moet het ingevoegde deel open zijn.
Het probleem is niet om de juiste configuratie te kiezen, maar dat de eigenschappen van het lichaam verschijnen in de tabel die wordt verkregen door met de rechtermuisknop te klikken/eigenschap op een lichaam in de lijst met gelaste onderdelen.
Ik heb net getest, we krijgen dit: een woning met een waarde van "fromparent+"
wetende dat ik in mijn deelbestand een persoonlijk rekwisiet "BESCHRIJVING" heb gemaakt
Ik vroeg om de keuze van de configuratie om er zeker van te zijn dat we het over hetzelfde hebben.
Nogmaals, welke versie van SLD?
Ik heb dit pb al gehad, antwoord van Axemble: bug van de 2012 sp4 versie je moet overschakelen naar sp5 of 2013
In uw Stefbeno-geval gebruikt solidworks de eigenschap DESCRIPTION van het tabblad Aanpassen, dus als u voor elke configuratie een andere beschrijving heeft (tabblad Aangepaste eigenschappen), houdt solidworks daar geen rekening mee.
Voor het +fromparent-probleem moet u Aangepaste eigenschappen niet controleren, hier is de Axemble-oplossing hiervoor:
Om de eigenschappen op te halen, moeten de onderdelen in context staan. de onderdelen die zijn ingevoegd en die zich in de context bevinden, past de eigenschappen ervan toe op het basisonderdeel, Alleen als de eigenschapsnaam nog niet aanwezig is in de deeleigenschappen.
In uw geval is er een probleem
Om het probleem op te lossen, moet u uw SolidWorks 2012 SP 4.0 bijwerken naar SolidWorks 2012 Sp5.0 of 2013
Wees voorzichtig met het controleren van de aangepaste eigenschappen kan problemen veroorzaken! (zie vorig bericht)
Ik weet niet waarom solidworks geen configuratiespecifieke eigenschappen gebruikt, maar het is een groot probleem, vooral bij gelaste constructies, omdat je geen configuraties met verschillende aanduidingen kunt gebruiken.
Je moet het tabblad Aanpassen gebruiken, wat in mijn geval vervelend is omdat je met EPDM merkt dat je de 2 eigenschappentabbladen moet invullen terwijl er een optie is om de pagina met aangepaste eigenschappen uit te schakelen (@)
A priori kan ik dus niet veel met deze +fromparent. Ik heb dit probleem altijd gehad, ondanks alle versies van SOLIDWORKS die ik heb gebruikt. Ter informatie, ik gebruik de 2013 versie.
Ik zal het proberen door voor elk type schroef een eenvoudige vijl te maken. We zullen zien.
Ik laat de post nog steeds open voor het geval ik nog mensen met goede ideeën heb.
Ik heb mijn probleem gedeeltelijk opgelost, ook al past de oplossing niet bij mij, maar hey...
Ik heb de configuratietabel verwijderd en vervolgens elke configuratie van mijn schroefbestand, waarbij ik alleen degene behield die me interesseerde. In de persoonlijke eigenschappen van mijn resterende configuratie heb ik alle variabelen in het tabblad Algemeen en in het specifieke tabblad configuratie verwijderd.
Hierdoor kon ik HANDMATIG de "beschrijving" -waarde van de carrosserie invoeren in mijn lijst met gelaste onderdelen van mijn mechanisch gelaste onderdeelbestand, terwijl ik dat voorheen niet kon!
Niet erg conventioneel, maar a priori effectief.
Aan de andere kant van de medaille: ik moet een schroefvijl maken voor elk type dat wordt ingevoegd...