Hallo
Is het mogelijk om de lijst met schalen waaruit ik kan kiezen aan te passen en zo de schalen toe te voegen die ik het vaakst gebruik en die niet te vinden zijn?
(zie bijgevoegd bestand)
Bedankt
lynkoa_echelle_1.jpg
Hallo
Is het mogelijk om de lijst met schalen waaruit ik kan kiezen aan te passen en zo de schalen toe te voegen die ik het vaakst gebruik en die niet te vinden zijn?
(zie bijgevoegd bestand)
Bedankt
Hallo
Als het uw doel is om alleen een aangepaste schaal te gebruiken, dan hoeft u alleen maar "door de gebruiker gedefinieerde routering" te gebruiken
Dat is wat ik nu doe, maar aangezien ik vaker aangepaste weegschalen gebruik dan de standaardweegschalen, wou ik dat ik ze voor eens en voor altijd aan de lijst had kunnen toevoegen.
Dit is een gestandaardiseerde schaal, dus nee, voor mij is het niet mogelijk om er standaard een toe te voegen.
Niet aanpasbaar... Sorry...
Klik met de rechtermuisknop op de basiskaart → eigenschappen → tabblad/ eigenschappen van het blad → Schaal:
Hallo
Ik kwam dit probleem ook tegen (schaal 1:3 bijvoorbeeld die ik veel gebruik) en eerlijk gezegd is het vervelend om tientallen keren per dag naar "user-defined routing" te moeten zoeken en vervolgens de waarde in te typen. Het is inderdaad niet mogelijk om de SW-lijst rechtstreeks te wijzigen omdat deze in de programmeercode van de software is geschreven.
Ik heb een macro die het mogelijk maakt (afhankelijk van het gebruik van de VBA-code om uw waarden in te stellen) om een lijst met aangepaste schalen te definiëren die rechtstreeks in de grafische interface kunnen worden gebruikt zonder door de eigenschappenbeheerder te gaan. Hiermee kunt u de schaal van het werkblad wijzigen met een schuifregelaar in een tekening, of de schaal van een enkele weergave wijzigen als de weergave is geselecteerd voordat de macro wordt uitgevoerd. Zie PJ. Je kunt zoveel ladders invoeren als je nodig hebt en met de schuifregelaar kun je ze bekijken. Is het zoiets waar je naar op zoek bent?
@TicTic
Wauw... Deze macro ziet er zo cool uit!
Ik ben een nemer.
Bedankt
@TicTic,
Uitstekende macro.
Ik weet niets over VB om het aan te passen.
Hoe voeg je de volgende schalen toe:
4:1
7:1
8:1
15:1
30:1
Bedankt
Leuke macro!