Lijst met attributen

Hoi allemaal

Heeft iemand de lijst met alle attributen?

U kunt bijvoorbeeld de positie van het zwaartepunt extraheren volgens X in de tabel met documenteigenschappen door SW-Ix@part.SLDPRT te selecteren

Omdat ik graag automatisch enkele waarden wil extraheren, zoals de lengte in X, Y en Z van het 3D-model, de oppervlakte, de dichtheid van het geselecteerde materiaal,..

Bij voorbaat dank

1 like

Hallo

Nee, ik heb geen lijst van alle interne eigenschappen die kunnen worden hersteld. Aan de andere kant kunt u voor uw verzoek uw eigenschappen zo maken dat ze verwijzen naar de afmetingen van uw onderdeel en zo de X-, Y- en Z-lengtewaarden van uw 3D-model ophalen. Als u uw model (prtdot) maakt met een volumegrootte waarin deze afmetingen en eigenschappen al zijn ingevoegd, hoeft u verder niets te doen.

Vriendelijke groeten

proprietes.png
3 likes

Het is waar dat als we een lijst van alle eigendommen zouden kunnen hebben, het echt goed zou zijn.

Wie het vindt, zet het in de tutorials!

1 like

Ik heb een lijst gevonden, maar ik weet niet of deze volledig is:

http://help.solidworks.com/2010/english/solidworks/sldworks/legacyhelp/sldworks/drawings/linking_notes_to_document_properties.htm

Anders bevat het bijgevoegde bestand de eigenschappen bij het installeren van SolidWorks.

properties.txt
2 likes

Dank u voor uw antwoorden, maar op dit moment komen ze niet overeen met wat we zouden willen doen.

Lucas Prieur: Bedankt voor de lijst met eigendommen, maar de waarden die ik zoek zijn niet aangegeven

jmsavoyat: Ik had nagedacht over de oplossing om de maximale afmetingen van de ruimte te benoemen, maar we zouden graag willen dat de waarden automatisch worden ingevuld omdat we veel kamers hebben waarvan de Maxi-afmetingen een overlapping van functies zijn. Als gevolg hiervan zouden we dimensies moeten invoegen voor de drie waarden X, Y en Z en deze hernoemen zodat de aangepaste eigenschappen van het document worden ingevuld. Het staat me ook niet toe om andere waarden zoals dichtheid te extraheren.

Anders vond ik:

SW-dichtheid

SW-Massa

SW-Materiaal

SW-Verbouwing Tijd

SW-Oppervlakte

SW-Volume

Hoeveelheid

en als bijlage nog een lijst uit de vergelijkingen > Bestandseigenschappen.

In de hoop dat ik heb geholpen!

sw-properties.jpg

Met behulp van het hulpprogramma Smartproperties kunt u de eigenschappen "Dimensies" definiëren.
Het is niet 100% automatisch maar semi-automatisch.

In uw geval klikt u na het openen van de Smartproperties eenvoudig op de afmetingen om uw lengtes aan uw eigenschappen toe te wijzen.

(Zie bijgevoegde bestanden)

smartproperties.png

We hebben geen SmartProperty!

Hallo

Hier is een kleine VBA-macro, waarmee automatisch de X-, Y- en Z-eigenschappen worden gemaakt die overeenkomen

de afmetingen van het onderdeel of de assemblage

U kunt het van geval tot geval handmatig uitvoeren

of voer het in batch uit met Integration, of integreer het vervolgens in SmartProperties

Vriendelijke groeten

encombrement.zip
4 likes

Dank je wel jfaradon

Aan de andere kant geef ik toe dat ik niet weet hoe ik het moet aanpakken.

Ik heb het gedownload en uitgepakt.

Het Bezwaringsdossier . Werkmateriaal SWP

Als ik het rechtstreeks vanuit Solidworks open, krijg ik het volgende bericht te zien: "De namen van de volgende bestanden zijn ongeldig, niet gevonden, zijn vergrendeld of van een niet-compatibel type"

Wat is de aanpak?

OK!

Ik begreep hoe ik de macro moest starten.

Inderdaad, dankzij deze macro kan ik direct de maximale afmetingen van mijn onderdeel weergeven.

Bedankt

Nu moet het me nog lukken om de waarden zoals de dichtheid te extraheren!

Zoals jmsavoyat al eerder zei, voeg je in je documentsjabloon  je eigenschappen toe:

•  SolidWorks-type (massa, materiaal, dichtheid,.....)
  •  Aangepast type (aanduiding, herziening, naam van de ontwerper,.....)

proprietes.png
2 likes

Ja, dat heb ik al gedaan, maar er zijn nog enkele eigenschappen die ik niet kan extraheren en die we graag automatisch willen weergeven. Bijvoorbeeld kwaliteit, dichtheid, thermische geleidbaarheid, vloeigrens,.. van het materiaal

En ik stel me voor dat deze waarden bruikbaar moeten zijn, omdat sommige ervan worden gebruikt door de simulatiemodules.

Ik zag dat er geen voorbeeld in de hulp was dat zich hiermee bezighoudt, dus heb ik het voorbeeld gemaakt

Ik heb de macro voltooid, ik heb hem overgeschakeld naar VSTA, de taal laat meer toe

Als er nu een materiaal op het onderdeel is aangebracht, kopieer ik alle mechanische kenmerken in de eigenschappen van het document

Dit is een goede macrobasis om aan uw behoeften aan te passen

properties.zip
6 likes

Bedankt jfaradon voor de realisatie van de mcaro.

Ik geef toe dat ik een beetje moeite heb met macro's, hoe moet ik het op een onderdeel uitvoeren?

Om deze vraag te beantwoorden is er een tutorial gemaakt.
Volg deze link om toegang te krijgen tot deze tutorial:
Maak een "Macro-knop" in SolidWorks

Ik weet hoe ik een macro moet invoegen, mijn probleem is eerder dat wanneer ik het .zip bestand uitpak, ik geen .swp-bestand heb

Op mijn bureaublad heb ik een map "Macro materiaaleigenschap" gemaakt. Binnenin heb ik het bestand uitgepakt .zip .

Hij heeft een map "Eigenschappen" en "SwMacro" voor mij gemaakt

In de map "SwMacro" heb ik een lijst met bestanden en mappen (zie bijgevoegde afbeelding). Ik kan daar geen .swp bestand vinden zoals ik gewend ben te vinden. Dus ik weet niet wat ik moet doen.

dossier_swmacro.png

In feite moet je QQLQ-onderdeel uitpakken

en je moet de DLL selecteren bij het maken van de macro-snelkoppeling...

...\Eigenschappen\SwMacro\bin\properties.dll

Dan een simpele klik op de macroknop en de eigenschappen worden automatisch aangemaakt

(als een materiaal is gedefinieerd)

4 likes

Ik had deze stappen gezet.

Ik heb het bestand "eigenschappen" uitgepakt

In Solidworks heb ik een nieuwe macro gedefinieerd door het pad ...\Properties\SwMacro\bin\properties.dll

Ik maak een stuk en associeer het met een materiaal

Ik neem op en activeer vervolgens de macro. Ik herbouw. Ik zal in de tabellen de eigenschappen van het bestand controleren, maar helaas verschijnen niet de waarden die ik eerder in de materiaaleditor had ingevuld, zoals dichtheid, thermische geleidbaarheid of waarden in het aangepaste tabblad.

Aan de andere kant, wanneer ik de macro start, voert SW de andere macro uit (degene die de maximale kansen van de munt berekent). Is er een conflict tussen macro's?

Zou het van de Solidworks-versie kunnen komen? Ik gebruik SW2013 SP3.0 in x64

Ik zie je weer, de zip, deze keer samengesteld in 2013 ...

Vertel eens

Op mijn 2013 64 versie werkt het goed

properties_2.zip
4 likes