Lijst met gelaste onderdelen

Hallo

In ons ontwerpbureau werken we veel met "PART" samen samengesteld uit meerdere carrosserieën (gelaste delen).

Op één stuk moest ik twee configuraties maken. Tijdens het tekenen voegen we de onderdelen van de lijst met gelaste onderdelen in om er het detail van te maken.

Eén onderdeel (detail) zit echter niet in de juiste configuratie. Is er een manier om de configuratie van dit detailonderdeel te wijzigen zonder het opnieuw in te voegen en de tekening opnieuw uit te voeren?

Ik weet niet of het duidelijk is, want deze methode is in het begin een beetje bijzonder.

Vriendelijke groeten

Hallo

Klik in uw assemblage met de rechtermuisknop op het onderdeel en selecteer de configuratie in de vervolgkeuzelijst bovenaan het menu.

Tot ziens.

1 like

Hallo

Nee, ik zit niet in montage, ik zit op een onderdeel met verschillende carrosserieën die ik in de lijst van gelaste onderdelen heb gezet (Normaal omdat het een gelaste assemblage is). Deze stukken uit deze lijst plaats ik in een nieuwe kamer (zie functie die voor dit doel is voorzien) en zet ze vervolgens in detail plan.

In ieder geval bedankt!

Hallo

Als het onderdeel niet in de juiste configuratie in de assemblage is, wijzigt u het eenvoudig en voert u vervolgens een CTRL Q uit om de tekening opnieuw op te bouwen. Als de nomencaltuur niet up-to-date is, moet deze worden geschrapt en opnieuw worden ingevoegd.

1 like

Dus om een configuratie van een weergave te wijzigen, moet u met de rechtermuisknop op de weergave klikken en vervolgens in de eigenschappen de juiste configuratie kiezen. Te doen op alle weergaven!

Zie deze link:

Configuratie-informatie.

• Selecteer de gewenste optie:

• Gebruik de sjabloonconfiguratie die in gebruik is of de laatst opgeslagen configuratie. Gebruikt de actieve configuratie van de open ruimte of de opgeslagen configuratie van de gesloten ruimte.

• Gebruik de benoemde configuratie. Maakt gebruik van een configuratie die u eerder hebt gemaakt. Voor bovenliggende weergaven (zoals benoemde weergaven of de 3 standaardweergaven) selecteert u Benoemde configuratie gebruiken en, optioneel, een van de weergavestatussen in deze configuratie.

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DRVIEW_PROP.htm

Sorry ;-)