Lijst met gelaste onderdelen

Ik heb een probleem dat ik tegenkom bij het invoegen van een lijst met gelaste onderdelen in een tekening.

Het is de eerste keer dat ik dat zie, dus ik vraag het je.

Sinds de versie van 2016 krijg ik dit als ik deze lijst invoeg. (zie afbeelding)

Ter info, het is een standaard gelaste constructie met buizen die allemaal identiek zijn in beschrijving.

Sommige beschrijvingen zijn goed, andere niet. Waarom, dat is de vraag =)

liste.png
1 like

En in de samenvatting van eigenschappen is alles in orde, terwijl we kunnen zien dat de geëvalueerde waarden niet overeenkomen met de aangegeven waarden.

(zie afbeelding)

liste_valeur.png
2 likes

Hoi @ Bart

Gebruik je een versie die werkt................................... best goed ;-)

nou oké, ik ga uit............................... En ik verstop me in ................................... mijn gat ;-)

@+ ;-)

2 likes

Dus, zeg ik tegen mezelf. Wat als ik MyCadServices zou gebruiken met SmartBom, zoals de verkoper me vertelt. "Het is een magisch hulpmiddel dat de nomenclatuur voor je doet"

Ik start het, ik kies mijn bestand, ik valideer. En NIETS ..... :/

En het is onvermijdelijk dat mijn MyCAD-test vanavond eindigt.....

Dat begrijp ik echt voor mijn cad. Toch heb ik de tutorials gelezen...

2 likes

Hallo Bart.

Het is "grappig", van wat ik zag, het is alsof de ene buis goed werkt en de andere niet.

Misschien is het stom wat ik ga zeggen: maar als je naar je E2(4) gaat, bestaat de D1-classificatie dan? Hetzelfde geldt voor de D3-classificatie? Zouden ze niet gewoon hun naam veranderen?

1 like

Tja, wat raar is, is dat de gelaste constructie in één keer is gedaan met hetzelfde profiel in verschillende groepen, maar altijd hetzelfde profiel dat uit hetzelfde bestand komt etc etc...

Dan kunnen we zien dat hij op zoek gaat naar de juiste kust, maar in plaats van het correct te noemen, plaatst hij de volledige naam van de kust in plaats van de waarde ervan.

1 like

Als je probeert een functie per groep te maken in plaats van een functie met veel groepen, doet het dan hetzelfde met jou?

Over het algemeen geldt dat als hij de volledige naam van het oproepnummer plaatst in plaats van de waarde, dit komt omdat het slecht is getranscribeerd (een typefout, hoofdletter, plus- of minspatie, enz.)

En het enige verschil dat ik zie is de (3) of (4)

Ik heb net geprobeerd om verschillende bands te maken (ja, ik doe er nooit een! Ik vind het eenvoudiger. In het kort)

Dus als ik op zoek ga naar de naam van de beoordeling, is deze hetzelfde voor alle profielen. Je moet iets als "D1@Esquisse11" hebben en niet de volledige naam van de kamer

Als u de naam van uw dimensie in uw schets ziet en deze vervangt in uw eigenschappentabel, wordt het dan niet beter? (je selecteert de schets zonder er op in te gaan en vervolgens beweeg je je muis over de gewenste afmeting

sans_titre.png

Alle schetsen hebben dezelfde ribnaam.

Ik ben het niet die de afmetingen in de eigenschappentabel transcribeert, maar solidworks en gelukkig!^^

De (3) en (4) is het artikelnummer

Eigenlijk is het gewoon een grote bug van Sw 2016, maar wat me stoort is dat ik het probeer met mycadservices en het doet helemaal niets, dus ik begrijp niet waar mycad voor is^^

Een beetje hulp zou niet geweigerd worden...   =)

1 like

Is deze set gemaakt onder SW 2016 of eerder?

Als je nog een schets maakt in dit mechanische deel, met hetzelfde profiel, zal niet alles SW bijwerken. Vervolgens verwijdert u de schets die u zojuist hebt gemaakt om uw oorspronkelijke project te vinden.

Voor smartbom voert het de gewenste nomenclatuur uit, maar u moet deze wel instellen. (en vergeet niet je instellingen ergens op te slaan, want als de hotline een versie opnieuw installeert omdat je een PB hebt, verlies je alle instellingen. Een beetje zoals sw eigenlijk)

1 like

Wow, ik heb geen financiële middelen meer voor MyCad!

Voor smartbom moet je deze 2 vensters instellen

De 1e (tabblad BOM aanmaken) moet u kolommen toevoegen met de eigenschappen die u wilt ophalen (beschrijving, bestandsnaam, materiaal, lengte...)

Het 2e tabblad (projectmanagement heeft) met het type documenten dat moet worden verwerkt (voor u om mechanisch lasbestand te controleren)

Dan de waarde van het onroerend goed en de gewenste opties.

En aarzel niet om het gaandeweg uit te proberen.

En dan kunt u het originele Excel-bestand van de nomenclatuur aanpassen.

Bij ons is het excel-bestand als volgt samengesteld:

De 1e tab haalt alle eigenschappen van de verschillende onderdelen van een assemblage op.

De volgende tabbladen sorteren de regels van het 1e tabblad in verschillende categorieën op basis van eigenschap (Mecha of snijonderdelen of FI) en dit stelt ons vervolgens in staat om onze plannen te sorteren en alle productie- en industriële toeleveringslijnen door te geven aan onze productiebeheersoftware

1 like

Hallo

Het lijkt alsof het een buggy band is. Heb je geprobeerd het te verwijderen en terug te plaatsen?

2 likes

Het geheel is gemaakt in 2016, dus geen compatibiliteitsproblemen.

Voor de mini smartbom tutorial kijk ik er vanmiddag naar.

En voor de band die bugt, hetzelfde zal ik vanmiddag zien.

Voor nu heb ik de kolom verwijderd en de beschrijving met de hand ingevoerd.

Ik neem contact met je op zodra ik al deze punten heb gezien =)

Meci jongens!

Nou, na meerdere pogingen krijg ik altijd hetzelfde resultaat....

De lijst neemt de beschrijving zonder de waarden te evalueren. Zie afbeelding.

Heb je dat niet?!

liste_piece.png

Hallo,  ik heb alle aanwijzingen opgevolgd die u hebt voorgesteld en niets werkt voor mijn geval. Ik weet niet of een van deze antwoorden werkt voor Bart. Ik sta open voor alle antwoorden. Dank u voor uw hulp.

@Emanuptt55_1 als je ook in de 2016-versie zit, denk ik dat het een niet-gecorrigeerde bug in SP2 is en dat je de SP-versie die gisteren uitkwam zo snel mogelijk moet downloaden!

http://www.solidworks.at/sw/support/CustomerBulletins.html