Inhoud

Hallo, ik ben op zoek naar een lichtoplossing of een hergroepering voor de weergave van de materialen die ik gebruik naar keuze (foto stap 1 en 2)

Ik heb mijn materiaalregel gemaakt via het formulier Part Editor. (foto uitgever)

De materialen die we gebruiken zet ik in het favorietentabblad dat te vinden is in de onderwerpeditor (foto-editor matière).

Zoals je kunt zien is mijn lijst lang foto Stap 2

Ik zou graag willen weten of ik op het tabblad Favorieten submappen kan hebben zoals het linkerdeel van het onderwerp van de foto-editor in plaats van de hele lijst op een rij te hebben

Bij voorbaat dank voor uw hulp, ik hoop duidelijk te zijn

etape1

etape2

matiere

piece

Als je de mycad tool hebt, kun je Select material gebruiken.

Klik gewoon met de rechtermuisknop op het materiaal in een kamer (hier 304 roestvrij staal) en het biedt u de mogelijkheid om de materialen te bewerken, waardoor uw 3e schermvoorbeeld wordt geopend met de materialenbibliotheek of u kiest een van de favoriete beschikbare materialen (hier 304 roestvrij staal, ACIER235, PEHD500...) Deze lijst is uiteraard aanpasbaar

1 like

hallo nee, ik heb de mycad-tool niet en als ik met de rechtermuisknop klik, verschijnt het grote venster

Je zou een macro kunnen schrijven met een UserForm en ComboBoxes om het materiaal te selecteren

Hallo

Ik heb mijn bibliotheek van .prtdot gemaakt met elk al zijn eigen materiaal en zijn aangepaste eigenschappen gevuld volgens het materiaal. Ik heb er meer of 15, als ik aan een stuk begin, heb ik al het materiaal, dus ik hoef me geen zorgen meer te maken... Om dit te doen, hoeft u alleen maar een onderdeel te maken en het materiaal eraan toe te wijzen en de eigenschappen in te vullen die bij het materiaal horen en het op te slaan onder prtdot. Maar eerst zul je een map moeten maken waar je alles in kunt zetten en dan naar de Solidworks-opties gaan om het het pad te geven...

2 likes

100/100 in overeenstemming met het antwoord @ AC Cobra

@+

2 likes

Voor het antwoord op het gebruik van de mycad-tool vind ik dat het niets meer biedt dan de basisfunctie die in solidworks is geïntegreerd:

d.w.z. toegang tot de volledige lijst,

of toegang tot favorieten.

Wat Itec49 zou willen is een trapsgewijs menu, dat op dit moment niet bestaat,

dan kon hij dit verbeteringsidee via hun formulier indienen bij SW-USA.

Interessante oplossing, maar vereist kennis van het materiaal bij de creatie, en soms kan het in het ontwerp radicaal veranderen.

Anders is er nog steeds de mogelijkheid om het met vba te maken.

Niet noodzakelijk, als je een onderdeel maakt, plaats je het gegalvaniseerde materiaal en in mijn geval heb ik een aangepaste materiaaleigenschap en daar zet ik gegalvaniseerd en sla het vervolgens op in .prtdot in de map die ik heb gemaakt door het gegalvaniseerd te noemen. Na deze bewerking heb ik, als ik ervoor kies wanneer ik een onderdeel start, het al het toegewezen materiaal hebben, evenals het materiaal in de aangepaste eigenschap...

dat is wat ik begreep ac cobra, geen problemen met de DOT-methode.

maar in de ontwerpfase beginnen we soms met een materiaal A,

en in het midden of aan het einde van het ontwerp gaan we een materiaal B gebruiken.

1 like

Het is waar dat het mij ook overkomt, maar hier kunnen we nog steeds het materiaal in de kamer en de gepersonaliseerde eigenschap veranderen. De verklaring was eerder voor Olivier omdat hij het had over de schepping van materie.

1 like

Het belang van de myCAD-tools is net naast het idee van filters, het is om de eigenschappen van het aangepaste tabblad van de materiaaleditor naar de eigenschappen te kopiëren.

en het is beschikbaar in SmartProperties

A+

Hallo allemaal en bedankt voor jullie antwoorden.

Inderdaad, Olivier42 is precies wat ik zoek, geen complexiteit, een trapsgewijs menu en in mijn studie, afhankelijk van de productietijd, de beperkingen van de materiaalvoorziening, word ik ertoe gebracht het materiaal te veranderen. Dus ik blijf zelf zoeken.

Bedankt