Hoi allemaal
Mijn vraag van de dag; Hoe verwijder je dit " <1> " aan het einde van de gelaste onderdeelnaam

Nee, zelfs met één lichaam.
De hoeveelheid is het getal tussen haakjes.
Tussen <> is het het getal van het artikel, in () is het de hoeveelheid. Bijvoorbeeld, als er een herhaling van lichamen is. Van mijn kant heb ik niet de <> (ik weet niet waarom)
![]()
Deze tekst komt uit de hier gekozen opties:
Ik weet niet zeker of dit aantal kan worden verwijderd om met een paar pogingen te testen (afhankelijk van de mogelijke wijziging van de softwareversie).
Geen van de controleposten verandert deze weergave van <>
Ik heb verschillende aanpassingen in de opties geprobeerd en ik krijg de <> niet. Ik denk dat er ergens een bestand als calloutformat moet zijn
Hallo
Volgens de Solidworks-hulp is het niet mogelijk om het instantienummer te verbergen zolang er (of zijn geweest) meerdere gevallen van hetzelfde onderdeel in de assemblage:
https://my.solidworks.com/reader/onlinehelp/2021%252Fenglish%252Fswconnected%252Fswdotworks%252Fc_component_instance_numbers.htm/component-instance-numbering-in-assemblies?lang=de
Ja, dus waarom hebben sommige mensen deze instantienummers niet <>.
@Le-Bidule Ik heb dit bestand niet aangepast en ik heb onlangs de software opnieuw geïnstalleerd, dus dit bestand is origineel.
In dit oude onderwerp is er echter de post van @stephane_GUINOT waarin we zijn lijst van gelaste onderdelen zonder te zien <>
https://forum.mycad.visiativ.com/t/proprietes-de-la-liste-des-pieces-soudees/110339/21?locale=fr&lang=fr
Oh ja, benieuwd ![]()
Nee, het is logisch, door de stukken met verschillende nee's te hernoemen, krijgen we twee "unieke" elementen... Dus geen reden om <>.
Ik denk dat als @FRED78 zijn gelaste onderdelen opnieuw dezelfde naam geeft, de voorkomstmarker weer zou moeten verschijnen.
Vreemd genoeg niet, tegelijkertijd kwam de haakjes bij het maken van het onderwerp steeds
terug, maar bij SW liet ik het los ![]()
Maar als ik de mechanisch gelaste functie verwijder en hem daar weer in steek
Persoonlijk laat ik het ook losgaan bij veel zaken die mij nuttig lijken in CAD.
Kortom, het is weer een discussie en het lost mijn probleem niet op.
Het oorspronkelijke idee is eigenlijk om deze eigenschap (gelast lichaam) terug te halen in de vorm van onderdeeleigenschappen via de gelaste constructievorm, maar de <> worden ook geïmporteerd, dus niet bovenaan in de nomenclatuur.
Ik heb hetzelfde probleem als jij in 3D
Maar in de tekening bevat mijn mechanisch gelaste nomenclatuur <>
Dat gezegd hebbende, voeren we handmatig de aanduiding van de carrosserieën in, sommige bedrijven in ons project zijn begonnen met het maken van een visualisatiekubus voor de plaatmetalen afmetingen. Maar we stopten snel omdat het te problematisch was. Je moet in de ene richting werken, niet de andere, zodat de afmetingen een vorm respecteren.
Gefokt in de nomenclatuureigenschap wordt als volgt genoemd