Laslijsten in tekeningen

Hallo allemaal

Ik werk in een bedrijf dat veel aan koper soldeert.
De afdeling Kwaliteit vraagt om de lijst van lassen/solderen op de tekening van de buizen te maken om ze overeen te laten komen met het lasboek.

Ik heb een eerste test gedaan, maar SW vermeldt 1 lassen in hoeveelheid 2

In de tabel zou ik graag één lijn per las willen hebben, zelfs als ze identiek zijn.
Is het mogelijk om dit te doen?
Vriendelijke groeten

Oeps
Ik ben vergeten te specificeren. Ik gebruik solidworks 2020

1 like

Hallo;
U kunt zowel lastafels als stuklijsten combineren/ontkoppelen:
door het aan- of uitvinken te geven: Combineer lassen van hetzelfde type in de tabeleigenschappen.
https://help.solidworks.com/2019/French/SolidWorks/sldworks/t_combining_similar_weld_types.htm?id=5e6780a2e176422793ac39766f2c40cf#Pg0

1 like

Bedankt Maclane voor je antwoord,
maar dit maakt nog steeds een lijn voor lassen. De hoeveelheid verandert in 1 en de lengte wordt verdubbeld.
image

Ik wil een lijn per las. In mijn voorbeeld zijn het 2 regels met artikelnummer 1 en 2, en op elke regel dezelfde informatie.

Ik geloof dat deze optie pas vanaf de 2021-versie verscheen...

Maar we hebben meer details nodig over het type ontwerp van uw lasnaden, kunt u ons een voorbeeld (onderdeel en tekening) of op zijn minst een screenshot sturen van uw constructieas en een van uw mechanisch gelaste carrosserieën (vooral eigenschappen)?

3 likes

Hallo Maclane
Hier is de constructieboom van mijn voorbeeld

Het is eenvoudig.
Stuk 1 en Stuk 2 zijn buizen die met elkaar verbonden worden door middel van solderen in een bocht.

Ik denk dat je gelijk hebt. De lijst met lassen, las voor las, moest in 2021 binnen komen. Ik volgde het aangegeven pad

maar ik kon de functie Gelaste constructie niet vinden, maar niet de lijst met lassneden.

Dit zal waarschijnlijk resulteren in een Excel-tabel die in de tekening wordt geïmporteerd

Vriendelijke groeten