Hallo
Om ons aantal licenties te optimaliseren, proberen we erachter te komen hoe lang ze per jaar worden gebruikt.
Is er een logboek of een methode waarmee we het aantal gebruiksuren (idealiter meer dan een jaar) van SolidWorks, componist en PDM kunnen kennen?
Bij voorbaat dank voor uw hulp
2 likes
Hallo
Goede vraag... Helaas heb ik het antwoord niet, maar toen ik dit werk moest doen, hield ik de SolidNetWork License Manager-applicatie open die ik van tijd tot tijd bijwerkte en ik registreerde in een Excel het maximale aantal licenties dat elke dag tegelijkertijd werd gebruikt, gedurende 1 maand.
De resulterende resultaten kwamen overeen met de aanbevelingen van Visiativ, namelijk:
1 PDM CADeditor-licentie per CAD SolidWorks-licentie
1 PDM Contributor licentie voor 3 gebruikers (exclusief BE)
Nou, er is meer te doen om aan de slag te gaan.
Bedankt voor het antwoord!
Ik denk niet dat er een tool van dit type is, het zou het aantal te kopen licenties verminderen, dus geen rente voor de wederverkoper
Ik denk dat er zelfs interesse is voor de wederverkoper.
Als de klant veel licenties heeft, kost het hem een aanzienlijk bedrag, vooral aan onderhoud.
Als het budget zo goed mogelijk wordt geoptimaliseerd, zal de klant niet in de verleiding komen om elders te zoeken.
We hebben licenties gekocht (ongeveer vijftien), maar de groep waar we onlangs lid van zijn geworden, betaalt zijn licenties per uur, met de keuze tussen standaard- of premiumlicenties. Als we het hebben over enkele tientallen licenties, kan dat een enorm verschil maken, zowel voor de klant die zijn budget beheerst, als voor de wederverkoper, die hem niet ergens anders heen zal zien gaan.