Dimension Chain-software op SolidWorks

Hoi allemaal.

Welke oplossingen hebben jullie al getest om maatkettingen te maken in solidworks?

Als je er meerdere hebt getest, wat zijn dan de voor- en nadelen van elk.

Bedankt

Hallo

Wat bedoel je met oplossingen?

U wilt weten hoe u een ribketting maakt in SolidWorks

of

Wilt u weten of er kant-en-klare oplossingen zijn?

Soms gebruik ik de TolAnalyst add-in, maar het dwingt me om een tweede offerte met DimXpert te maken.

Anders, als ik niet veel onderdelen heb (waarom zou ik het met SLD doen?, met de hand is het sneller) gebruik ik mini, max configs.

1 like

Wat is het einddoel dat je wilt bereiken?

Mogelijk is er een hulpprogramma genaamd Tolerantie waarmee bijvoorbeeld configuraties van het onderdeel kunnen worden gemaakt met alle afmetingen in tolerantie, mini, alles in maximale of in gemiddelde afmeting bijvoorbeeld

Hallo

In feite is mijn behoefte om de nominalen en tolerantie van de afmetingen te definiëren volgens mijn notitieboekje.

In feite maak ik eenvoudige maatkettingen met de hand, maar ik verlies de link met mijn CAD en dit dwingt me om zeer rigoureus te zijn om het Excel-bestand up-to-date te houden met mijn CAD (mijn meest complexe onderdelen hebben tussen de 60 en 80 functionele afmetingen).

Vandaar mijn vraag is het genereren van dimensieketens rechtstreeks in Solidworks of via een externe tool.

Wat betreft de tolerantietools, het is nu interessant, gezien de complexiteit van mijn product, kan ik niet tevreden zijn met een minimale maxi-studie, aangezien mijn product in dit geval de superbeperkende specificaties niet zal respecteren.

Ja, TolAnalyst is niet slecht, maar je moet het onder de knie krijgen.

Maar zoals Pacquelet zegt, je moet eerst citeren met DimXpert

Bekijk deze volledige tutorial over dit onderwerp

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/tuto-outil-tolanalyst-tolerances-chaine-de-cote

@+

Ik hoop dat manuel69 al 3 jaar een antwoord op zijn probleem heeft gevonden:p

6 likes