3D ontwerp "software" in . IGS voor lasergesneden pijpsnijders

Hallo

We ontwerpen veel mechanisch gelaste frames (voornamelijk vierkante buizen, hoekijzers, met gelaste platen erop, etc.) en hebben onlangs een lasergesneden buissnijder aangeschaft. Na onderzoek realiseren we ons dat we buizen kunnen snijden zodat we ze vervolgens kunnen buigen en lassen om bogen te maken.
Het probleem is dat dit ervoor zorgt dat we chassis maken > de 3 stukken van de boog combineren > elke boog in een apart bestand opslaan (in een nieuwe kamer invoegen) > de boog splitsen (de lichamen splitsen) > de ark uitvouwen (de lichamen verplaatsen) > de stukken van de ark opnieuw samenvoegen.

Alleen daaruit kunnen we een . IGS kan worden gebruikt door de laserbuissnijder.
Dit vertegenwoordigt tijd en techniek, die we graag zoveel mogelijk willen beperken.

Is er een methode, een software, een SolidWorks-extensie die deze taak vereenvoudigt?

Ik hoorde dat het mogelijk was om het volledige mechanisch gelaste frame te verzenden en dat de "software" erin slaagde om alle te snijden buisstromen voor te bereiden en ze in te maken. IGS.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Vriendelijke groeten

Etienne

Hallo

Kijk naar mijn tutorials, ze zouden je moeten helpen.
https://mycad.visiativ.com/contenu/préparation-dun-tube-carré-en-tôlerie-pour-le-laser-tube

4 likes

Hallo
ac_cobra_427's tutorials zijn perfect voor dit soort problemen! :wink:

Hallo en welkom,
Heeft u dit gevraagd aan de leverancier van uw buislasermachine?
Wanneer ik frames of andere mechanisch gelaste constructies bestel, regelt de onderaannemer de montage. Hij moet dus specifieke software hebben om elk "stuk" te extraheren. Dus misschien is er een functie waarmee je de sneden kunt maken en één kant overlaat om het geheel te vouwen. Ik weet dat dit in de praktijk wordt gebracht.
Zie anders de tutorials van @ac_cobra_427
Veel plezier met zoeken

2 likes