DWG Edition-software

Hallo allemaal, Momenteel werk ik aan een algemeen plan, het D WG-gebouw, maar deze is veel te zwaar voor SolidWorks Ik zou het graag willen wijzigen, maar ik heb geen AutoCAD, Weet iemand gratis software waarmee je een D WG-bestand gemakkelijk kunt wijzigen?

Hallo

Ik gebruik SolidEdge 2D, gratis te downloaden en te gebruiken.
Ik gebruik het vooral om DWG's te "laten ontploffen" als ze meerdere pagina's bevatten (die SW niet ziet!).
Ik heb er nooit echt mee getekend.

Fijne dag.

2 likes

Hallo
er is de gratis versie van NanoCAD. We kunnen er al veel mee doen.

2 likes

+1 @Domino_Day Ik gebruik ook Nanocad en heb het uiteindelijk vervangen door Draftsight

1 like

Geweldig bedankt voor je antwoorden, dus ik ga me tot nanoCAD wenden :+1::+1:

Ik gebruik nog steeds DWGeditor die werd geleverd met SW tot de 2009 versie, dichter bij autocad, terwijl Draftsight ik vind het helemaal niet leuk.
Het enige nadeel is om een versie-converter te doorlopen als de bronbestanden ouder zijn dan 2009.

3 likes

Hallo

Net hetzelfde als @FUZ3D maar ik gebruik ook DWGtrueview (om recente autocad-bestanden om te zetten naar iets dat met DWGeditor kan worden gewerkt).
Uiteindelijk is het 100% gratis.

2 likes

Voor de conversie ga ik via deze site:

1 like

Bedankt voor je antwoorden, maar omdat ik geen SW2009 heb (ik heb 2023), heb ik deze software niet en nanocad kan mijn bestand niet openen omdat het te groot is, dus wendde ik me tot Solidedge 2D :+1: :+1:

1 like

Nogmaals dank aan Dassaut die niet langer de moeite nemen om een Drafsight-licentie voor SW-gebruikers op te nemen. (sinds ongeveer 2019)
Gedwongen om extra te betalen voor deze software die we meer gebruiken om te lezen dan iets anders stoort me, maar ik heb geen keuze omdat je van tijd tot tijd een 2D-implementatie opnieuw moet doen.
Ter informatie, voor degenen die alleen moeten lezen, is er ook Trueview (autodesk viewer).

na gebruik raad ik solidedge 2D aan die gratis is :smile: