Logica?

Is het normaal dat ik mijn kreukribben weer moet plaatsen als ik van dikte verander?

Is dit jou ooit overkomen?

1 like

Hoe maak je je vouwen? Vouwen aan randen?

2 likes

@ Bart, hoe ga je te werk bij het maken van je stuk?

Dit kan u helpen te begrijpen waarom u opnieuw beoordeelt 

@+ ;-))

2 likes

Ja, rand vouwt.

Bijvoorbeeld een 600x400 4-laags afdekking met 4 60mm omtreklagen

Als mijn plaatwerk 2 mm is en ik passeer het in 3 mm, nemen mijn vouwen met 1,5 mm toe en zijn ze dus 61,5 mm

Elke keer dat ik de dikte verander, moet ik alle functies uitvoeren om de ribben te controleren.

2 likes

Hier is mijn stuk. (In SW 2014)

faux_plafond_lg_560_d.sldprt
2 likes

Een afbeelding voor degenen die niet in SW14 STP zitten?

Ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee heb gehad. Deed het het je de hele tijd aan?

3 likes

@ Benoit, je hebt het van mijn vingers gehaald ;-))

2 likes

Hier is de zeefdruk.

Linker afbeelding 1,5 mm dik.

Rechter afbeelding 3mm dik.

We kunnen zien dat de vouw van 21 mm verandert in 22,5 mm

ep.png
2 likes

Gebruik de omcirkelde optie, hierdoor hoeft u uw afmeting niet aan te passen aan de dikte. Nee?

Ja, ik weet dat dat niet de oorspronkelijke vraag is... :)

ep2.png
2 likes

als je plaatwerk doet en je lagen zitten erin (positie van de gevouwen plaat)

U moet de originele rib behouden, zelfs als u uw dikte verandert

Zie mijn bijgevoegde bestand

@+;-))

tole_plies_bart.sldprt
1 like

Photo

@+ ;-))

1 like

In feite hangt het allemaal af van hoe je de hoogte van je vouw meet.

De optie waarop je hebt geklikt, virtuele kruispunt buitenkant, stelt je (theoretisch) in staat om buiten een vaste hoogte te hebben.

De andere optie (favoriet bij Benoit.LF) stelt je in staat om dezelfde lengte van de plank te houden.

Dan heb je ook nog de gebogen plaatwerk positie die om de hoek komt kijken. Hoe dan ook, gezien je opties, als je een zijwaarts schot van buitenaf maakt, zou het theoretisch niet moeten bewegen ... Tenzij je vergelijkingen hebt gemaakt?

En jij bent degene die de heuvel oversteekt, de pitch 21 op 22,5? Want als dat niet het geval is, moedigt het me sterk aan om na te denken over automatische vergelijkingen/relaties

1 like

Hoi Bart,

Ik heb een plaatwerkonderdeel gemaakt en de buiglengtes variëren niet afhankelijk van de dikte.

Zoals coin37coin al zei, doet het je denken aan automatische relaties/vergelijkingen.

Ik raad je aan om je stuk helemaal opnieuw te maken om te zien of je nog steeds hetzelfde fenomeen hebt.

Bijgevoegd is mijn plaatwerkonderdeel.

A+

faux_plafond_bart.sldprt
1 like

Nee, maar ik teken al 3 jaar plaatwerk.

Ik kom dit probleem van tijd tot tijd tegen, maar ik weet niet waarom...

In de meeste gevallen gaat alles normaal. Maar soms geeft het me dat, en tenzij ik de kamer opnieuw teken, verandert er niets....

2 likes

Het is Solidworks die de rib verandert, ik verander alleen de dikte!

Het is echter een vouw met een externe kruising, dus logischerwijs, geen zorgen.

2 likes

En door de aangegeven optie aan te vinken?

2 likes

Niet goedaardig, de optie zet mijn vouw naar binnen...

1 like

Als het het maar van tijd tot tijd doet, is het niet normaal.

Misschien een oude automatische relatie die  zich voortsleept en er een puinhoop van maakt.....

1 like

Hé, het is grappig dat we terugkomen op de vraag van @Alain (http://www.lynkoa.com/forum/mise-en-plan/cotation-des-mep-par-objet-du-modele-solidworks)

Is het echt vervelend dat de advertentie binnen staat? Op je 2D-plan plaats je een dimensie buiten! Nee?

:)

2 likes

Ik heb je vouwen op rand 3 aangepast, ik heb een offset van 0,1 mm aangebracht. En als ik de dikte verander, blijven de vouwafmetingen op 60 mm.

faux_plafond_lg_560_d.sldprt
1 like