Lengteplannen voor snijlijnen

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een instelling in SolidWorks om de lengte van de snijlijnen op mijn tekeningen automatisch aan te passen. Momenteel moet ik ze op elke weergave handmatig uitrekken of inkorten, wat nogal wat tijd kost. Ik kon geen algemene instelling vinden in de opties voor terugloop of bijsnijdlijn. Weet iemand of er een instelling is om deze standaardlengte in te stellen?

anders ga ik een kleine macro maken, zoals voor veel andere dingen waar we onszelf moeten beheren :sweat_smile:

Bij voorbaat dank voor uw feedback!

Hallo corentinduguenez,
Van mijn kant zou ik aan elk uiteinde van de snijas een afmeting toevoegen aan de schets van het onderdeel, dan zal ik deze afmetingen verbergen, zodat ze niet in uw MEP verschijnen...
Ik maak een screenshot zodra mijn pc beschikbaar is.
@+.
AR.

De lengte van de snijlijnen vloeit voor mij voort uit de afmetingen van het aanzicht en zijn niet configureerbaar. (hier is het kader van het uitzicht zichtbaar in roze)
image

Als u een assemblage in de getoonde weergave hebt met een zichtbaar of verborgen onderdeel dat uw weergave uitbreidt tot perpete, zal uw snijlijn ook erg lang zijn:

Welke versie van SW?
Het beheer is eventueel verbeterd (of niet!) afhankelijk van de versie)

2 likes

Ik zou nog steeds afmaken wat je zegt @sbadenis ... Het is automatisch wanneer de sectie wordt gemaakt. Maar als je achteraf je onderdeel/assemblage aanpast, volgt het niet!

Als gevolg hiervan is er geen echte oplossing. En ik moet toegeven dat het beheer van bezuinigingen ronduit irritant is bij Solidworks.
Onder Creo bijvoorbeeld, wanneer u uw sneden maakt, is het in 3D. Als gevolg hiervan worden niet al uw plaatsingsrelaties/dimensies weergegeven in de 2D... En het is erg cool :slight_smile:

1 like

Je kunt relaties ook in SW @coin37coin zetten en als je ribben, kun je de rib verbergen om hem ook onzichtbaar te maken.
Over het algemeen geef ik er de voorkeur aan om niet op de zijkant te staan, behalve in zeldzame gevallen waarin de snede op een specifieke plaats moet zijn. En in dit geval verberg ik de kust. (klik met de rechtermuisknop verborgen in het geheugen)

1 like

Hallo;
Er is ook de mogelijkheid om een 2D-schetslijn te gebruiken als snijbasis in de tekening, dit geeft meer speelruimte voor de lengte (u kunt relaties zoals beperkingen en afstanden toevoegen).

4 likes

Dat is wat ik ook doe, en ik denk dat het de snelste manier is.

3 likes

Dit is inderdaad wat ik ook had opgemerkt, zelfs zonder, het is bijvoorbeeld geen mogelijke update van de afmetingen van het uitzicht.

Op basis van dit feit was ik vooral op zoek naar een optie die definieert hoeveel mm de snijlijn overschrijdt in relatie tot de afmetingen van het aanzicht. Maar gezien de antwoorden en mijn onderzoek lijkt het niet native te bestaan :frowning:

Sterker nog, meestal verklein ik de lijnen om ruimte te besparen en mijn kansen boven te kunnen zetten (lijn A hier versus standaard lijn B)

Daarnaast is de lengte die uit het zicht steekt ook zichtbaar afhankelijk van de schaal.
Als we de schaal veranderen, is het min of meer dan dat.
Voor mij is deze lengte dus, zoals gezegd, absoluut niet automatisch configureerbaar.

2 likes

Oh ja, goed gedaan!

Dank u voor uw antwoorden. Ik vermoedde een beetje, maar je weet nooit of ik iets heb gemist!

Ik ga een kleine macro maken die ervoor zorgt dat ik dit op mijn plannen doe :grin:

3 likes

Als het je lukt om een kleine, functionele en mooie macro te maken, aarzel dan niet om deze hier te delen, anderen zijn misschien geïnteresseerd!

2 likes