Draadlengte op MEP

Hoi allemaal

Ik heb een kamer met tapgaten (hulp bij het boren)..... Tot dusverre goed. Op een MEP, wanneer ik mijn kraan dimensioneer, vertelt het me M10, maar niet de diepte van de kraan....... Is het mogelijk om de diepte automatisch toe te voegen (link naar het geziene natuurlijk)?

Michael

Hallo

Kijk naar het "symbool voor boren":

http://help.solidworks.com/2013/French/solidworks/sldworks/t_add_hole_callouts.htm

3 likes

Dank je wel Philippe,

Ik heb het al geprobeerd,

Aan de linkerkant een afmeting met "Symbool  voor boren", het geeft me een gat Ø met een gat prodondeur.

Aan de rechterkant een dimensie met "Slim dimensioneren", het geeft me mijn tikkende dimensie, maar niet mijn diepte.

capture_taraudage_.jpg

Hallo,  met deze instellingen slagen we erin om

de diepte van het voorgat en het tappen.

capture_3.png
2 likes

Het werkt ook met "Symbool voor boren" voor tappen, maar je moet ook het gat selecteren (en niet de kraan) en het voegt de info (Ø en diepte) van het gat en de kraan in, waarvan je een deel in de dimensietekst kunt verwijderen als je dat wilt:

insertion_annotation_symbole_pour_le_percage.jpg
1 like

Juist met de functie "symbool voor boren" kan ik het tappen niet selecteren, ik kan alleen het gat selecteren .......

Ja, maar dat is precies wat ik heb opgegeven, door het gat te selecteren, worden het gat + de draad in diameter en diepte geannoteerd.

1 like

Dat is het probleem.... Ik geef het tikken niet weer.

op het opzetstuk heb ik een tapgat M10 gemaakt, totale diepte 32 mm, tapdiepte 30 mm.

"Symbool voor boren" : het geeft Ø8,5 diepte 32 weer en er wordt niet getikt.

Ik moet een config missen.

capture_taraudage_1.jpg

Hallo

Heb je in de opties voor getikte gaten "Met bijbehorende tekst" aangevinkt. Is dit niet het geval, dan wordt alleen het gat gedimensioneerd via het invoegen van de modelobjecten.

2 likes

Ja, het verandert niets..... Ik kijk in de opties maar ook niets.

Raar, ik werk goed (2017-SP5). Onder welke versie zit je ?

Is het gat in één keer gemaakt met behulp van boren ?

2018 SP 0.1

Ja, ik maak mijn tapgaten met "Hulp bij het boren"

capture_taraudage_.jpg

Hallo

Om de draad met de diepte weer te geven moet u het volgende doen: Annotatie -> Modelleer objecten en selecteer de diameter (schermafbeelding bijgevoegd) klik vervolgens op de gewenste draad

In de hoop je vraag beantwoord te hebben

Gaëtan

cote_taraudage.png
1 like

Dank je wel Gaetan,

Wanneer ik deze bewerking uitvoer, markeert het alleen de Ø van het gat (PJ). Ik moet een configuratieprobleem hebben.

capture_taraudage_.jpg

Dit kan een sw2018-bug zijn, de gegeven oplossingen werken perfect in normale tijden.

Ter herinnering: het is raadzaam om in de productie geen versie te gebruiken die niet eerder is SP2 - SP3

1 like

Als het aan mij lag, waren we niet voor SP3 overgestapt naar SW2018...... Maar goed.

Om af te sluiten op het onderwerp, omdat ik denk dat het uiteindelijk een bug uit 2018 is, geeft het me een bericht (PC) voor de validatie van "modelobjecten".

capture_taraudage_.jpg

Om zeker te zijn, kunt u een ticket aanvragen bij Visiativ support, die de bug aan SW zal rapporteren om deze op te lossen.

En nadat de bug is opgelost, krijgt u een brief om u te informeren.

http://www.lynkoa.com/helpdesk/dashboard

1 like

Hallo, selecteer onderaan je laatste willekeurige screenshot "inclusief verborgen functie-items", het kan zijn dat Solid het als een verborgen functie beschouwt!

Maar hé, als het een bug is, kunnen we doen wat we willen...

Vriendelijke groeten

Bedankt voor je hulp, maar het lijkt erop dat het een "bug" is van SW 2018. Ik heb een ticket gemaakt voor de verbetering van de functie.

Zonder de reden voor de bug in twijfel te trekken,

Ter info, het is niet nodig om "objecten importeren uit het model (in bulk)" te doorlopen (er staat alleen "Symbool voor boren")

De eerste twee antwoorden zijn correct, de juiste functie is "Symbool voor piercing".

1 like