Totale lengte van alle schetsen?

Hallo

Na het zoeken zou ik graag hulp willen om te weten hoe ik de lengte van alle schetsen in het bijgevoegde voorbeeld kan weten, om alle lengtes van de contouren te kennen.

Bij voorbaat dank

piece1.jpg

Hallo

U gaat naar het tabblad "Evalueren" > "Meten" en selecteert uw schetsen één voor één en in het venster Meting heeft u de totale lengte terwijl u bezig bent.

1.png
4 likes

Aangezien het een enkele schets is: selecteer alle elementen en laat ze vervolgens opmeten (sneltoets "M")

3 likes

Dank u voor uw antwoorden

Maar ik ben op zoek naar meer dingen om te meten zonder dat ik de schetsen één voor één hoef te selecteren.

Alsof we de lengte van de snede aan de rand + de gaten etc. wilden meten.

Vriendelijke groeten

Hallo

Om daar te komen, moet u uw onderdeel extruderen en omzetten in plaatwerk, vervolgens met de rechtermuisknop op het onderdeel klikken, vervolgens annotatie==>eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen en u krijgt toegang tot veel gegevens van het onderdeel, zie PJ

surface_de_tole_a_plat.jpg
1 like

Goedenavond

Dus hier is hoe het te doen

==>> je een rechtersegment selecteert ==> Klik met de rechtermuisknop + selecteer een keten ==> Klik met de rechtermuisknop ==> andere dimensies ==> onderaan "Trajectlengte.

Wanneer de dimensie vervolgens wordt weergegeven, klikt u erop ==> gaat u naar het andere tabblad en selecteert u pilot. ==> valideren

Van daaruit wordt, zodra u in een willekeurige richting aan een segment trekt, de baanlengte dynamisch weergegeven.

Hetzelfde geldt voor alle andere vormen, behalve cirkels en ellipsen.

Ik gebruik deze truc wanneer ik kinematica doe om de dimensies langs een traject te kennen wanneer verschillende delen samen worden gearticuleerd. Ook om de slag en XY-afmetingen in realtime van een cilinder te kennen, altijd in min of meer complexe kinematica.

Vriendelijke groeten

EDIT: spelling

2 likes

Ten slotte kun je hetzelfde doen met gaten, ellipsen en geïsoleerde groeven in het midden van een kamer.

Ik heb dit onlangs gedaan om de verplettering van een peristaltische pompslang te tekenen MAAR  ik herinnerde me het niet meteen (RHAlala lala!!!)