Hoe verander ik bij het doen van een pack&go ook de naam in de boomstructuur?

Hallo, tijdens een ang go pack, worden de bestanden hernoemd en opgeslagen met de nieuwe namen.

De naam in de boom blijft echter hetzelfde en ik moet ze handmatig hernoemen (de link naar het nieuwe bestand is echter correct)

Heb je een tip?

Bij voorbaat dank

LSE

Hallo

De eerste keer dat je de bestandsnamen opent, zijn de bestandsnamen nog steeds die van de oude assembly, je hoeft alleen maar de assembly opnieuw op te bouwen en de nieuwe bestandsnamen verschijnen.

3 likes

Pack and go kopieert alleen de onderdelen, als de naam in de boom gekoppeld is aan een eigenschap is het niet mogelijk om deze in bulk aan te passen via Pack and Go.

Aan de andere kant kan sommige software (Visiativ Project manager in MycadTools) het doen.

Of via macro.

Het hangt allemaal af van wat u als woning wilt veranderen.

Tenzij uw stamboom de bestandsnaam weergeeft, in welk geval  een CTRL+Q de waarde kan vernieuwen.

4 likes

Hallo;

Pas op voor externe verwijzingen en gerelateerde vergelijkingen. Deze twee elementen zijn niet altijd goed afgeschermd met Pack&Go.
Het openen van uw assembly in de modus "Opgelost" die is gekoppeld aan een reconstructie (CTRL+Q) zou de componentnamen moeten oplossen die in uw build-boom worden gevisualiseerd...
Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo

Vergeet tijdens de PACK&GO niet om de onderdelen te "zoeken/vervangen" die specifiek zijn voor het project (met uitzondering van commerciële onderdelen)

En geef ook een nieuwe map (trouwens, alle stukken komen in bulk terecht en zijn matig tevreden met de functie "houd de structuur van de mappen behouden")

Zie ook mijn vraag en antwoord voorlopig, over de namen die niet één keer veranderd zijn in SW (IJs in SW moet een keer gedaan worden).

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/probl%C3%A8me-pack-go-nom-%C3%A9quations-pas-mis-%C3%A0-jour?page=0#answer-

1 like

Een grote dank aan FUZ3D, het werkt!