Lage polygoon project/consulting/review

Hallo

Ik heb een project om een  wolvenkop te maken in een lage veelhoek (echt, las) (foto 1 ). Door op een Engelstalige site te surfen, betaalde ik voor een 3D-model en verwierf ik de rechten. Ik nam contact op met de maker om te vragen of ik zijn model kon gebruiken om een beeld te maken. Het is OK. Dus ik heb een STL-bestand van een lage veelhoekige wolvenkop. er is een beetje werk aan de winkel en zuivering (sommige polygonen zijn nutteloos )

Allereerst is dit wat ik ben begonnen te doen:

Ik heb het . STL door de volumevlakken te integreren, heb ik het geheel van de wolfskop in een 3D-schets getraceerd met behulp van het magnetisme van mijn model . STL. Toen mijn 3D-schets klaar was, heb ik mijn model verwijderd. STL wat solidworks gek maakte (normaal, alle positiereferenties van mijn punten zijn gekoppeld aan mijn .stl model). Ik heb alle beperkingen van mijn schets verwijderd en mijn model gerepareerd om elke vervorming van het model per ongeluk te voorkomen :) 

Uiteraard ben ik me ervan bewust dat ik iets heb gedaan ;D

Dus ik zou graag meningen willen hebben over de aanpak die je zou gebruiken voor dit soort projecten, dit is wat ik uiteindelijk nodig heb:

Snijlijst van alle polygonen in het hele project.

Een set hoeken voor het positioneren van onderdelen met elkaar tijdens de montage.

In staat zijn om de . STL ophalen van internet om het ontwerp op te schonen

Ik wil niet door buigen gaan, dus het detail van de onderdelen moet 1 stuk per veelhoek zijn

( Ik heb geprobeerd een extrusie van mijn tracering van al mijn gezichten te maken. aangezien het een 3D-bestand is, moet ik een richting aangeven naar elk van mijn gezichten. Ik heb ook geprobeerd om naar plaatwerk te gaan, maar ik ben ;p, ik heb ook een beetje gezocht in de schetsafbeelding, Omdat ik op een 3D-model zit en niet op een 2D-beeld, ben ik niet geavanceerder :)

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te lezen,

Als je leads of ideeën hebt ;)

Bedankt

Flo

2.png

Hallo

Gezien de opgelegde cijfers, namelijk: een set uitgevouwen polygonen die later gelast zullen worden, heb je twee hoofdbewerkingen uit te voeren.

De eerste is waar je parallelle vlakken gebruikt om het hoekpunt van elke veelhoek te positioneren. Voorkom dat u in de randen van het model komt die de parallelle vlakken bevatten.

De vellen uit deze plannen zullen dienen als laspop. Verlaat voor deze operatie de STL.

De tweede bewerking, die zeker de eenvoudigste, zo niet de snelste zal zijn, is het positioneren van de drie punten van elke driehoek (door de drie randen te meten) in een enkel onderdeel (zoals een lasersnij-optimalisatiesoftware zou doen). Op deze manier hoeft u maar één bestand naar de laserist te sturen. Het is echter in uw belang om elk van uw stukken op een opeenvolgbaar deel (bevestigd aan elke driehoek) te markeren, zodat u niet voor een gigantische 3D-puzzel komt te staan.

U moet ons nog steeds vertellen of u een of meer objecten moet maken en vooral hoe u van plan bent uw plaatwerk te snijden en waarom in plaatwerk. (Geef ook aan welk onderwerp)

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoord.

Ik wil een enkel toneelstuk maken, het is een zondags project. Ik wil mezelf gewoon bezig houden in het weekend.

Wat het plaatwerk betreft, het zal zeker 2 mm dik zwart staal zijn, om 2 redenen om een wit contrast te hebben (metaalreiniging   op mijn lasranden): zwart (kleur van het staal). 2 mm dik om de vervorming te beperken die er zou kunnen zijn in dunner staal. Ik wil niet overstappen op roestvrij staal  omdat de vervormingssnelheid  bij het lassen enorm is (maar ik zal mezelf er binnenkort op testen).

Wat het plaatwerk betreft, ga ik niet door een lasersnede (.dxf). Ik ben niet van plan om alles tegelijk te knippen, maar om de stappen te segmenteren. Over deze segmentatie heb ik nog niet nagedacht omdat deze vooral afhangt van technische beperkingen met betrekking tot de toegankelijkheid van lassen / slijpen.

Ik zal mijn onderzoek gaan sturen dankzij de informatie die je me hebt gegeven en proberen een beetje vooruit te komen.

Hartelijk dank

Flo

.

Hallo FLO

Tot uw beschikking om u te helpen als u daar behoefte aan heeft.

Kleine opmerking, zwart staal bestaat niet zonder oppervlaktebeglazing, hetzij schilderen of polijsten, of zwart verzinken (wat maar weinig onderaannemers hebben), enz...

Een klein advies, 2 mm is te dik, neem 0,5 tot 1 mm, groot max. Als je toortslassen  doet met een heel dun mondstuk (of tig) heb je weinig vervorming en geen slijpen, gewoon gladstrijken met een vijl en schuurpapier. Daarbovenop nog een lichte zandstraal- en poederverf en je hebt een super perfect ding.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Dus kleine update van mijn project. Nadat ik een beetje over mijn project had nagedacht, veranderde ik van gedachten. Ik ga gevouwen onderdelen maken. De reden hiervoor is het feit dat ik nauwelijks toegang zal hebben tot bepaalde lasnaden om ze goed te slijpen en schoon te maken. Ik denk vooral aan elementen waarvan de hoek minder dan 180 graden is (elementen die in mijn patroon worden geduwd, probleem met toegankelijkheid met de slijpmachine, groot risico op beschadiging van het onderdeel). 

Ik denk dat het idee om over te stappen op dunner plaatwerk ook de moeite waard is. (vermijd sneden in de dikte van het plaatwerk volgens de hoeken)

Ik zal waarschijnlijk beginnen met een 2 mm plaatwerk als tafelsteun. 1,2 mm voor de elementen van de sculptuur.  Markeer op dit vel de positionering van de stukken en begin zo met de omtrek van het stuk. En dan zien we wel het resultaat.

Bedankt. 

Flo

Hallo @Fleow

Bedankt voor het met ons delen van de voortgang van uw gedachten.

Een paar vriendelijke opmerkingen:

1°) Voor de dikte is 2mm te veel, 1mm zou voldoende moeten zijn (persoonlijk zou ik 0,6 mm of 0,7 mm zetten).
Waarvoor? Omdat uw structuur is gemaakt van een reeks holtes en oneffenheden, zal het een zelfverstijvende werking hebben, zodat u een minimale dikte van plaatwerk kunt hebben. Bovendien, voor het buigen en vooral de nauwkeurige afstelling van elke hoek, hoe flexibeler het plaatwerk, hoe minder moeilijk het zal zijn om te hanteren en vooral om te lassen.

2°) Als u uw vouwen snel en goedkoop wilt maken, doet u er goed aan een mini-bankvouwmachine te maken of te kopen met gespleten gereedschap waarmee u nauwkeurige vouwen kunt maken. (Let op: Bananenbuigmachines kunnen in uw geval niet worden gebruikt

1 like

Hallo @Fleow

De volgende berichten worden weer afgekapt (Grrr)

3°) Als je je doelen gemakkelijk wilt bereiken, plan dan meters voor sommige van je hoeken, want hoekbeugels komen niet overal. Bovendien zal het nauwkeuriger zijn.

4°) Probeer de delen te zien waar je een vouwketting kunt hebben! Bijvoorbeeld met 4 of vijf driehoeken die samengevoegd zouden worden en dus zonder lasnaden. Ik heb minstens 7 lagen geïdentificeerd die met een enkel stuk plaatwerk kunnen worden gemaakt. Dat is het voordeel van SolidWorks om een platte snede te kunnen maken van meerdere in elkaar grijpende driehoeken.

Hoe minder laswerk je zult hebben, hoe minder vervorming van het plaatwerk je zult hebben, omdat het lassen aan randen de platen veel vervormt en erg moeilijk is om de oneffenheden te verwijderen (het cricketeffect, je kent het wel, de truc die maakt als je op een plat of bol oppervlak drukt, wordt het plotseling hol met het klikbelgeluid). Bovendien is er op schone vouwen geen slijping en dus een intacte oppervlakteconditie.

Het is de moeite waard om te kijken, AMHA.

@tous Ik denk aan het principe van Gebombeerde buigmachines, waarmee het gemakkelijker zal zijn om precieze hoeken te verkrijgen, in tegenstelling tot V's in de lucht, die delicater zijn om te hanteren, zelfs bij het bankdrukken. Bovendien is het niet erg duur om te vervaardigen gezien de grootte van de driehoeken en de dikte.

@Flo ik kan niet wachten op de rest ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo @flo

Terwijl ik mezelf afleidde op youtube kwam ik het bij toeval tegen : Kijk vanaf 9:04 het lijkt veel op wat je wilt doen.

Trouwens, dit komt overeen met mijn suggesties over de dikte en zelfversterking van de randen  ;-) ;-)

Vriendelijke groeten

Goedenavond

Het is nu 1 maand geleden dat ik begon met het ontwerpen van deze wolvenkop,

Ik plaats een foto van de voortgang op solidworks . Dit kan mogelijk interessant zijn voor andere mensen die hetzelfde project hebben.

Dank je wel;) 

wolf2.jpg
1 like

Hallo @tous

Ik weet niet of ik goed kan zien, maar ik heb de indruk dat de randverbindingen niet erg schoon zijn en dat er veel defecten zijn. En zelfs het project lijkt alleen in 3D onder SW te zijn, laten we wachten om de realisatie te zien met lassen op meerdere facetten. Het hier gepresenteerde model is relatief ver verwijderd van het model dat in de eerste post werd gepresenteerd. Ik vind het SW model minder subtiel, vooral in de kaaklijn en manen, maar hey! Laten we toegeven dat het sowieso geen gemakkelijk onderwerp is om mee om te gaan.

Maar laten we gerustgesteld zijn, ik geloof dat Fleow veel sterker is dan wij en onze magere adviezen of suggesties zijn zonder effect gebleven.

Vriendelijke groeten

Zozo_mp, ik vind je een beetje cynisch.
De eerste afbeelding is het ideale model met genaaide facetten en geen lasmodel.

Fleow's laatste post toont ons het eigenlijke model, met de raakranden van de plaatwerklagen en de dikte van de platen waar zich een lasrups bevindt. Dat zijn veel extra streken die het beeld verzwaren.

De kaak moet inderdaad worden afgerond, maar Fleow zei niet dat het klaar was.

Het zou interessant zijn als Fleow een assemblage van de 2 onderdelen zou maken om de exacte afwijkingen te realiseren.

2 likes

Hello@stefbeno

Je hebt gelijk en bedankt voor het wijzen op mijn gedrag ;-) Bedankt!

Ik zou graag de mening van @GT22 willen hebben om te weten of het niet eenvoudiger is om alles aan de oppervlakte te doen (in één volume) en dan de sneden aan de rand te maken door een paar honderdsten van het materiaal te verwijderen zodra het geheel is ingedikt. Ik dacht aan  het oppervlak omdat er veel enorme ondersnijdingen zijn die moeilijk te behandelen zijn in puur volume en die eenvoudiger zijn in oppervlak dat geen dikte of definitie heeft.

Dit zou het mogelijk maken, als ik me niet vergis, om de "multiplex" -stukken te identificeren die uit één stuk kunnen worden gemaakt zonder te lassen. Dit moet het mogelijk maken om het aantal lassen en dus de vervormingen te beperken en ook de montage op sjablonen.

Vriendelijke groeten

Hallo

Ik weet dat ik een onderwerp aan het opgraven ben.

Natuurlijk ben ik geen kampioen in solidworks, maar de tekening die ik maakte was genoeg voor de voltooiing van mijn project. 

@+ ;p

121720869_338714840527222_8602587948342131027_n.jpg
3 likes

een andere ;p

121700498_781216222448253_233207624648518833_n.jpg
3 likes

Goed idee om terug te komen en nieuws te geven. Het is niet opgraven omdat het de voortgang van het project is.
Is het een verlangen om de lakens alleen puntig te laten of is er een afwerkingsfase gepland?

Kunt u ons ook een afbeelding geven van uw uiteindelijke SW-model, ik kan me voorstellen dat het toch een beetje geëvolueerd moet zijn.

2 likes

Aardig

Het probleem is het maximale soldeerwerk dat moet worden gedaan en ze zijn niet allemaal echt toegankelijk

Vooral slijpen, om nog maar te zwijgen van vervormingen 

Persoonlijk had ik liever een Max aan vouwen gehad, maar daar heb je natuurlijk de tool voor nodig ;-)

En misschien de tanden anders modelleren

Bedankt voor het tonen  van de EVO van het project

Goed gedaan

@+

1 like