Hallo, ik heb de solidworks 2022-software gedownload en wanneer ik een onderdeel met een volume maak, is het volledig transparant, geen schaduw niets, ik kan het zien door met de rechtermuisknop te klikken door te selecteren, maar het onderdeel blijft onzichtbaar
Ik heb alles geprobeerd, ik veranderde van kleur, materiaal, niets te doen.
Iemand een idee?
Hallo;
Als de @Rim-b-oplossing niet werkt, diagnosticeer dan uw grafische kaart met het hulpprogramma SolidworksRX (via de Windows-zoekbalk).
en werk indien mogelijk het stuurprogramma van uw grafische kaart bij.
Schakel ook verbeterde grafische prestaties uit in de Solidworks-opties (Systeem/Prestaties ... helemaal onderaan).
Als al deze oplossingen, nog steeds met solidworksRX, probeer dan de open GL-modus te emuleren
En trouwens, controleer (en schakel ze uit als ze actief zijn) de opties in de weergave-instelling (heads-up werkbalk)
Vriendelijke groeten.
Bedankt, ik zal het proberen
Ik zie dat het een educatieve versie is waarvan ik hoop dat die officieel is verworven
Het is de verbeterde graphics de oorzaak (zal het moeten uitschakelen), en naar mijn bescheiden mening is het niet te wijten aan de grafische kaart, maar eerder aan een anomalie via solidworks, de 2023 hebben bijna allemaal deze bug, het is de laatste tijd dat er geen dag voorbijgaat zonder een klacht over dit probleem op de forums
Hoe lager de getallen (de tijd die nodig is om de testtaken uit te voeren), hoe efficiënter het systeem is
Het kan ook zijn dat je per ongeluk een Tab hebt gemaakt met de muis op het volume en zo het onderdeel verbergt.
Op je screenshot, om dit probleem uit te sluiten, scrol je gewoon naar beneden in de map Volume Body, als de kubus gekleurd is, betekent dit dat het probleem ergens anders vandaan komt, als het transparant is, is het dat de TAB zijn effect heeft gehad en in dit geval sluit het zich aan bij het antwoord van Rim-b.
In dit soort gevallen vind ik het leuk om het probleem op te lossen, maar vooral om de oorzaak te weten en eventueel de manier waarop het toetsenbord te manipuleren te corrigeren.
Geen probleem op de 2022 met deze optie geactiveerd (ik had het probleem op de 2019 uit mijn geheugen) in termen van stationprestaties.
De grafische kaart is een grote factor in de prestaties van SW. Zonder een pro-kaart zijn de werking en prestaties absoluut niet gegarandeerd. Een niet-gecertificeerde driver kan ook prestatiedalingen veroorzaken (al opgemerkt via de bank in de verschillende migraties die ik sinds 2009 heb kunnen uitvoeren) en displaybugs (had al het geval van een incompatibiliteit waardoor het model werd teruggebracht tot een vierkant in het midden van het scherm van amper 1cmx1cm dus totaal onbruikbaar)
Dus voor het testresultaat (ongeacht het weergaveprobleem dat nog steeds afkomstig kan zijn van een ongeschikte pc), ofwel een " low-end " grafische kaart of een stuurprogramma dat niet is gecertificeerd voor de 2022.
We draaien bijvoorbeeld met Quadro P2000 en Nvidia 472.98 drivers en onze grafische resultaten op SW2022 SP5 zijn als volgt (de tests zijn van 3 juli)
Onze algehele configuratie helpt zeker, maar hier neig ik nog steeds naar een pc die een beetje op het randje is om een 2022-versie te draaien.
Hallo;
@dalamastra972 is dit resultaat (nogal middelmatig) het resultaat dat je test van de prestaties.
Ik verwachtte de resultaten van de Solidworks Rx diagnostische test te zien.
Deze test evalueert de toestand van uw pc en die van uw grafische kaart.
Vriendelijke groeten.