Hallo
Ik roep de gemeenschap nogmaals op om een voorbeeld of een stuk code te vinden om de buiglijnen voor een Europarlementariër te kunnen verbergen of te tonen.
Hallo
Ik roep de gemeenschap nogmaals op om een voorbeeld of een stuk code te vinden om de buiglijnen voor een Europarlementariër te kunnen verbergen of te tonen.
Hallo
Om na het onderzoek verder te gaan, volgt hier een gedeeltelijk functioneel stukje code:
Dim swApp As Object
Dim boolstatus As Boolean
Sub main()
Set swApp = Application.SldWorks
Set Part = swApp.ActiveDoc
boolstatus = Part.ActivateView("Drawing View1")
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Bend-Lines2@Part1@Drawing View1", "SKETCH", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
Part.BlankSketch
MsgBox "Ligne de pliage caché"
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Bend-Lines2@Part1@Drawing View1", "SKETCH", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
Part.UnblankSketch
MsgBox "Ligne de pliage affiché"
End Sub
Ik kan de naam van de weergave krijgen (Tekening Weergave 1), de naam van het onderdeel (Deel 1), maar het is onmogelijk om de naam van de buiglijn te krijgen als ze verborgen zijn (Buiglijnen2)
Hier is de functionele code voor niet-verborgen buiglijnen:
While Not swView Is Nothing
If swView.IsFlatPatternView Then
swDraw.ActivateView swView.GetName2
Debug.Print swView.GetName2
Debug.Print swView.GetBendLineCount
If swView.GetBendLineCount > 0 Then
BendlinesArr = swView.GetBendLines
For Each Bendline In BendlinesArr
Set swSketchLine = Bendline
'ajout pour cacher montrer les lignes de pliages
Dim swFeat As SldWorks.Feature
Dim swDrComp As SldWorks.DrawingComponent
Set swDrComp = swView.RootDrawingComponent
Debug.Print swDrComp.Name
Dim swSkSeg As SldWorks.SketchSegment
Set swSkSeg = Bendline
Dim swSketch As SldWorks.Sketch
Set swSketch = swSkSeg.GetSketch
Set swFeat = swSketch
Debug.Print swFeat.Name
Het probleem is dat het geen buiglijn vindt als ze verborgen zijn Bendlines = 0 en daarom niet de code start om de naam van de buiglijnen op te halen.
Niemand heeft nog een simpel idee om deze beroemde bochtlijn te selecteren?
Hallo, je wilt de vouwlijnen op je plannen laten zien of verbergen, toch?
Zo ja, dan zijn de buiglijnen eigenlijk schetsen, dus met de filters kun je de Sketch-filters wel of niet met één klik activeren.
Moge de kracht met je zijn.
Het is helaas een beetje ingewikkelder dan dat! Ik heb een macro die een lasermarkering doet van de uiteinden van de vouwlijnen (sterk geïnspireerd door de link van JeromeP), die alleen werkt als deze schets zichtbaar is (als het verborgen is, werkt het niet) En dan doet deze macro iets anders. Deze schets moet je dus echt laten zien in de MEP die in sommige tekeningen noodgedwongen verstopt zit en niet alleen via de algemene opties.
Ik sluit dit onderwerp dat ik zojuist heb opgegraven af met een antwoord op een andere vraag later, maar die de rol vervult:
https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/macro-pour-r%C3%A9cuperer-le-nom-de-lesquisse-dans-le-1er-%C3%A9tat-d%C3%A9pli%C3%A9