Ik heb de vulling van de map met al mijn schroeven en accessoires veranderd. Dus als ik een assembly open, zoekt SW naar de schroeven in de oude map, en maakt openingsconflicten aan met dezelfde elementen die al open zijn (die dezelfde naam hebben, maar in een andere map).
Ik wil een macro maken om het componentpad van een assembly te overschrijven, zodat het de component in de nieuwe mappen kan krijgen.
Ik heb geprobeerd de functie "onderdeel vervangen" te gebruiken, maar het probleem is dat de bestanden in kwestie dezelfde naam hebben! SW weet niet hoe het een component moet vervangen door een ander waarvan het bestand dezelfde naam heeft (zelfs als het zich in een andere map bevindt). Misschien moeten we kijken voor een macro zoals "take-away" of iets dergelijks.
Want sinds 2015 is het mogelijk om het te vervangen door een bestand met dezelfde naam.
Anders zou ik jou zijn, ik zou alles terugzetten waar het in het begin was en ik zal de SolidWorks Explorer gebruiken om de verhuizing te besturen of idealiter zoals @.PL de MyCad-tools bieden als je ze hebt.
Anders een andere oplossing (zonder macro en eenvoudiger):
in optie/ externe verwijzingen, vink Bestandslocaties zoeken voor externe verwijzingen aan
Voeg vervolgens op de locaties van de bestanden/documenten waarnaar wordt verwezen het nieuwe mappad toe
En als het nu een assembly opent, als het een onderdeel niet kan vinden, controleert sw of het niet in de map of mappen staat die zijn toegevoegd in externe referenties.
Deze methode werkt echter alleen als het bestand exact dezelfde naam behoudt.
We hebben onlangs onze schroeven via dit proces op axemble-advies verplaatst en het werkt perfect.
Aan de andere kant kan het bij de 1e opening van een grote assemblage wat vertragen.
Na een registratie, geen problemen meer, het nieuwe pad wordt opgeslagen.