Macro gemaakt met de SolidWorks Macro Recorder die niet werkt

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist deze macro gemaakt met de Solidworks-macrorecorder, om een visualisatiekubus op een onderdeel te maken, werkte het handmatige maken prima.

Maar wanneer ik de visualisatiekubus wil maken door de macro te starten, verschijnt er geen visualisatiekubus en weet ik niet waarom.

Bij voorbaat dank

macro2.swp

Hallo

Je macro werkt.

Heeft  u een "Visualization Cube"-functie die verschijnt in de functiebeheerder?

Als dit het geval is, controleer dan of u de weergavemodus van de visualisatiekubus hebt ingeschakeld,  zie HIER. De eenvoudigste manier is om de werkbalk Aim Up Display () te gebruiken .

Vriendelijke groeten

Dank je wel d.roger,

Maar nee, de functie verschijnt niet in de functiebeheerder wanneer de macro wordt gestart

Welke versie van SW gebruik je?

En zet je munten in de opgeloste modus anders werkt het niet...

Normaal gesproken is de volgende eenvoudige macro functioneel op (SW2019):

Dim swApp As Object
Dim Part As ModelDoc2
Dim BoundingBox As Object
Dim longstatus As Long

Sub main()

Set swApp = Application.SldWorks
    Set Part = swApp.ActiveDoc

Set BoundingBox = Part.FeatureManager.InsertGlobalBoundingBox(swGlobalBoundingBoxFitOptions_e.swBoundingBoxType_BestFit, False, False, longstatus)

End Sub

Werkt met een onderdeel of een samenstel dat in SW is geladen.

Vriendelijke groeten

Bedankt, en het is nog steeds leuk, een goed opgeschoonde code, in tegenstelling tot een code van de recorder.

Ik vind in ieder geval dat de code van de sld-recorder een resultaat geeft dat moeilijker te analyseren is dan de Excel-recorder.

Maar het is niet erg rationeel, want ik ben een fan van VBA Excel.