Ik maak een marco die kan worden gebruikt voor een tekening die om te beginnen lijnen maakt in relatie tot een kromming die deel uitmaakt van de bort van een plat vlak.
Ik haal het begin- en eindpunt van de genoemde curve op en maak een lijn tussen deze 2 punten. De gevonden waarden voor deze punten komen overeen met de waarden van het onderdeel, maar niet in de tekening. Als ik een punt maak aan het ene uiteinde van mijn curve, heb ik een offset, als ik geen punt maak en ik klik op het einde van mijn curve, geeft de informatiebanner de juiste coördinaten. De lijn wordt gemaakt in de geselecteerde tekening.
Ik heb overal gezocht, maar nu ben ik aan het drogen. Iemand een verklaring/oplossing?
In feite is het een kwestie van het verstrekken van een canvas snijplan, sommige van onze klanten zijn uitgerust met digitaal snijden, maar de meerderheid van hen snijdt met de hand. Dus om het snijden op de min mogelijk te maken, zorgen we voor een plan waarbij we de "klem" van de curve elke x mm volgens de koorde geven
Ik ben nog niet klaar met mijn antwoord, maar ik heb veel moeite met de interface van dit forum ....
Het but.jpg dossier toont dus het principe van het te bereiken doel. Er zijn weinig waarden, maar als er 40 panelen aevc-stof zijn tussen 4 en 6 randcurves en 20 of 30 waarden van klemmen per rand, wordt het erg vervelend ernaast, terwijl ik met onze oude software een macro had gemaakt en in 1s per curve was de truc gedaan, dus ik wil op hetzelfde niveau komen of bijna.
Dus ik heb mijn macro aangevallen, wat me het resultaat geeft étape1.jpg, resultaat dat varieert, soms is het goed en andere keren niet. Ik heb een snelle opruiming van de bijgevoegde macro gedaan door deze bij dit probleem te stoppen. Voor gebruik moet u de standaardtoonhoogte kiezen en vervolgens een rand selecteren.
Nou, ik zette mijn mullet-neiging opzij en wijzigde mijn macro voor gebruik in een deelbestand. Het mist veiligheidstests, een beetje cosmetisch, een schone output.. Maar de bodem is er... Maar ik zie nog steeds niet in waarom er een probleem is in een tekening.
Ik heb dus 2 "problemen" die ik niet weet op te lossen:
- Test of een schets actief is
- Zet de cursor standaard in mijn "niet standaard" cel
Om het te gebruiken, moet je een schets openen in het gezichtsvlak van het bijgevoegde bestand, de Marco uitvoeren, je kunt de standaardtoonhoogte wijzigen, dan selecteer je een rand en wonder, normaal gesproken werkt het.
Ik ging vooruit in de oplossing direct in de kamer, mijn laatste 2 vragen ... Ik heb ze opgelost, maar ik heb er nog een waarbij ik de oplossing niet zie: de schone uitvoer van de macro als je op Exit drukt. Ik voeg de macro up-to-date toe.
Nou, aangezien niemand me leuk vindt, heb ik het in mijn eentje gered als de volwassene die ik ben;)
Wanneer u objectinformatie uit het model ophaalt in een tekeningaanzicht, wordt de informatie gegeven in het coördinatensysteem van het model, wanneer u een schets maakt in de actieve weergave staat dit in het coördinatensysteem van de weergave en wanneer u een dimensie maakt, bevinden de positioneringspunten zich in het coördinatensysteem van het werkblad.
Het systeem van het model en de weergave zijn identiek aan de oorsprong, deze oorsprong varieert afhankelijk van de oriëntatie en schaal van de weergave.
Dus ik rondde mijn macro af met een tekening omdat het veel sneller en eenvoudiger was in de context van mijn gebruik.