Ik ben op zoek naar een oplossing die niet te ingewikkeld is om alle onderdelen van een assembly die op solidworks is gemaakt, om te zetten naar het AP214-stapformaat. Ik denk dat de gemakkelijkste manier zou moeten zijn om door een macro te gaan? Het is een feit dat ik meer dan 1000 assemblages heb die elk uit honderd elementen bestaan. Dus vroeg ik me af of ik mezelf kon behoeden voor het feit dat ik de opname van elk van de elementen één voor één moest doorlopen.
Kortom, als je een idee hebt dat me zou kunnen helpen, dan ben ik er helemaal voor... Bij voorbaat dank. :)
Bedankt d.roger, ik zal het in detail onderzoeken. Aan de andere kant weet ik niet of ik daar niet te ver ga... Of ik ga vragen om een opleiding tot macro-codeur in mijn volgende persoonlijke interview met mijn baas. Ik ben meer dan nieuw in het gebruik van macro's. Dus het maakt me een beetje bang, moet ik toegeven. Ik ga dit om te beginnen beter lezen.
Training in het schrijven van macro's kan natuurlijk geen kwaad.
Voor uw macro kan het principe als volgt zijn:
- Opening van de vergadering nr. 1.
- Analyse van de lijst van componenten van deze assemblage.
- voor elk onderdeel, het openen, het opslaan in stapformaat, het sluiten van de 3D.
- Sla de bovenliggende assemblage op in stapformaat.
- Het sluiten van deze assemblage.
- Opening van de vergadering nr. 2.
- Zelfde behandeling als bij montage 1.
en ga zo maar door....
Wees voorzichtig, het is noodzakelijk om het feit te beheren dat een van de onderliggende elementen een assemblage kan zijn, dus het moet ook de verwerking op deze onderliggende elementen ondergaan.
Een ander punt om te beheren is dat een element al kan worden omgezet naar een stap en dus niet opnieuw hoeft te worden verwerkt.
Gezien het aantal assemblages en het aantal aangekondigde componenten, hoop ik dat je nog wat tijd voor je hebt: 1000 assemblages x 100 onderdelen x ongeveer 20 seconden per onderdeel moet ongeveer 550 uur non-stop verwerking zijn, het is ook een belangrijk punt om te beheren in termen van het risico op fouten ....
In feite zijn deze assemblages verdeeld in zones. Elke zone bestaat uit 20 tot 40 assemblages. Ik heb een schema dat ik moet respecteren bij het verzenden van elk van de zones. Dus ik denk dat het haalbaar is, aangezien ik 2 tot 3 weken tussen elk gebied heb voordat ze worden verzonden. Dus ik dacht eraan om mijn stappen 's nachts te genereren, wanneer niemand last zou hebben van het maken van deze bestanden. Oorspronkelijk werd mij gevraagd voor de stap van de montage (die ik al heb voorbereid). Maar ik heb net nu de vraag gekregen of ik ook elk van de onderdelen apart in stapformaat kan leveren. Voordat ik zeg dat het niet mogelijk is, zie ik liever alle mogelijkheden die er voor mij zijn. En als ze erin slagen een oplossing voor me te vinden en ik kan het, des te beter. In ieder geval, bedankt...
Als je niet weet wat programmeren is, raad ik de oplossing van Fréderic aan, die de eenvoudigste is, neem gewoon de MyCad-suite die zeker lagere kosten zal hebben dan de tijd die je zult besteden aan het worstelen met een methode die je niet per se onder de knie hebt.
Daarnaast kun je dit via de taakplanner (ook MyCad tool) uitvoeren door het op een bepaald tijdstip in te plannen.
Als je kijkt naar de tijd om te besteden en de tijd om te winnen, is de optie niet zo duur.
Ik ga de MyCad-pagina bekijken om te zien of het in eerste instantie mogelijk is en of dit product in Zwitserland kan worden verkocht (en daar ben ik bang dat het niet zal werken). Ik stelde me voor dat ik in het slechtste geval een stagiair zou vragen om de assemblage te openen, een macro te starten zoals "analyseer de onderdelen, sla de onderdelen afzonderlijk op in *stap AP214-formaat, sluit de montage". Elk stuk kan geen duplicaat hebben omdat het uniek is voor de locatie van het gebied, dus ik hoef niet te proberen of het aandeel in het verleden al is geconverteerd.
BEDANKT MAX59!! Ik heb zojuist deze geweldige tool ontdekt (we leren elke dag veel). Als gevolg hiervan is de deal voorbij. En bedankt aan iedereen die heeft meegedaan.