Ik ben op zoek naar een oplossing die niet te ingewikkeld is om alle onderdelen van een assembly die op solidworks is gemaakt, om te zetten naar het AP214-stapformaat. Ik denk dat de gemakkelijkste manier zou moeten zijn om door een macro te gaan? Het is een feit dat ik meer dan 1000 assemblages heb die elk uit honderd elementen bestaan. Dus vroeg ik me af of ik mezelf kon behoeden voor het feit dat ik de opname van elk van de elementen één voor één moest doorlopen.
Kortom, als je een idee hebt dat me zou kunnen helpen, dan ben ik er helemaal voor... Bij voorbaat dank. :)
Bedankt d.roger, ik zal het in detail onderzoeken. Aan de andere kant weet ik niet of ik daar niet te ver ga... Of ik ga vragen om een opleiding tot macro-codeur in mijn volgende persoonlijke interview met mijn baas. Ik ben meer dan nieuw in het gebruik van macro's. Dus het maakt me een beetje bang, moet ik toegeven. Ik ga dit om te beginnen beter lezen.
Training in het schrijven van macro's kan natuurlijk geen kwaad.
Voor uw macro kan het principe als volgt zijn:
- Opening van de vergadering nr. 1.
- Analyse van de lijst van componenten van deze assemblage.
- voor elk onderdeel, het openen, het opslaan in stapformaat, het sluiten van de 3D.
- Sla de bovenliggende assemblage op in stapformaat.
- Het sluiten van deze assemblage.
- Opening van de vergadering nr. 2.
- Zelfde behandeling als bij montage 1.
en ga zo maar door....
Wees voorzichtig, het is noodzakelijk om het feit te beheren dat een van de onderliggende elementen een assemblage kan zijn, dus het moet ook de verwerking op deze onderliggende elementen ondergaan.
Een ander punt om te beheren is dat een element al kan worden omgezet naar een stap en dus niet opnieuw hoeft te worden verwerkt.