Szukam rozwiązania, które nie jest zbyt skomplikowane, aby przekonwertować wszystkie części złożenia utworzonego na solidworks do formatu kroku AP214. Myślę, że najprostszym sposobem powinno być przejście przez makro? Faktem jest, że mam ponad 1000 zespołów złożonych ze stu elementów każdy. Zastanawiałem się więc, czy mógłbym oszczędzić sobie konieczności przechodzenia przez nagrywanie każdego z elementów jeden po drugim.
Krótko mówiąc, jeśli masz pomysł, który mógłby mi pomóc, jestem za tym... Z góry dziękuję. :)
Dziękuję d.roger, przyjrzę się temu szczegółowo. Z drugiej strony nie wiem, czy nie przesadzam... Albo poproszę o szkolenie jako programista makr podczas mojej następnej osobistej rozmowy kwalifikacyjnej z szefem. Jestem więcej niż nowy w korzystaniu z makr. Muszę przyznać, że trochę mnie to przeraża. Na początek przeczytam to dokładniej.
- Analiza listy elementów składowych tego zespołu.
- dla każdego komponentu, otwierając go, zapisując w formacie krokowym, zamykając 3D.
- Zapisz zespół nadrzędny w formacie kroku.
- Zamykanie tego zespołu.
- Otwarcie montażu nr 2.
- Takie samo traktowanie jak w przypadku montażu 1.
i tak dalej....
Bądź ostrożny, konieczne jest zarządzanie faktem, że jeden z elementów potomnych może być złożeniem, więc musi również przejść przetwarzanie na tych elementach potomnych.
Kolejną kwestią, którą należy zarządzać, jest to, że element może być już przekształcony w krok i dlatego nie musi być ponownie przetwarzany.
Biorąc pod uwagę liczbę zespołów i liczbę ogłoszonych komponentów, mam nadzieję, że masz przed sobą trochę czasu: 1000 zespołów x 100 części x około 20 sekund na część musi to być około 550 godzin nieprzerwanego przetwarzania, jest to również ważny punkt do zarządzania pod kątem ryzyka błędów....