In de solidagora-link is aangegeven dat u alleen maar contact hoeft op te nemen met de persoon die het bericht heeft geplaatst om de macro te ontvangen. Dus daar begin ik maar mee;)
In dezelfde geest als BATCHCONVERTER is er INTEGRATIE (vooral als je de naam van het uiteindelijke bestand wilt wijzigen door de eigenschap Revisie toe te voegen, want het lijkt me niet dat Batch weet hoe het moet).
U moet de "DEV" bij Axemble vragen of hij een "macro" voor u kan maken vanuit SW die INTEGRATIE start met uw conversie + wijziging van de uiteindelijke bestandsinstellingen.
Persoonlijk hebben we, voordat we overstapten op EPDM, BATCHCONVERTER gebruikt om Europarlementariërs automatisch om te zetten naar dxf, pdf en edrw in een andere directory dan die van de BEM (zodat ze bijvoorbeeld toegankelijk zouden zijn voor productie).
We lanceerden elke avond het hulpprogramma BATCHCONVERTER dat rekening hield met alle tekeningen die gedurende de dag werden gemaakt of gewijzigd (u beheert dit via de filters op de data). Het voordeel is dat er bij deze methode geen overzicht is, in tegenstelling tot uw macroknop die menselijke tussenkomst vereist.
Inderdaad, ik heb een soortgelijke macro gemaakt (PDF & DWG).
Ik was van plan om deze op Lynkoa te posten, maar ik heb het niet gedaan vanwege tijdgebrek. Voordat ik het plaatste, wilde ik het vereenvoudigen en alle regels één voor één becommentariëren voor meer leesbaarheid voor de neofieten van VBA-programmering.
Heb je de basis in VBA? Heb je al een basis voor deze macro of begin je helemaal opnieuw?
Ik heb een tutorial gemaakt voor "Opslaan als" voor SolidWorks (die eenvoudiger is en voor elke regel wordt becommentarieerd) die je hier kunt vinden:
Je hebt al wat leads. Ik ben momenteel op vakantie tot de 6e, dus ik zal de macro op dat moment overzetten (maar houd er rekening mee dat deze specifiek is voor ons bedrijf en veel aanpassingswerk vereist).
Ik heb eigenlijk de macro op het "Solidagora" forum.
Maar het geeft me een foutmelding.
Een probleem dat verband houdt met het feit dat ik in 64 bits zit. (voor zover ik begrijp)
Ik probeer vooruit te komen om het te laten werken.
En ik zou het ook willen vereenvoudigen, zodat het door op het macropictogram te drukken doet wat ik het vraag, zonder een mappad in te voeren of de extensie te controleren...
Voor de 64 bits is het enige probleem dat ik ken dat wanneer je de macro start, het dialoogvenster niet verschijnt. Met een "kleine" ALT + TAB open je het dialoogvenster (al die longPtr en PrtSafe zijn niet nodig...)
Dit antwoord is geen antwoord op uw vraag
Geduldig zelf, de meeste mensen zijn met eindejaarsverlof, het gaat komen
Ik kan het aanpassen om het pad op te nemen dat je wilt als je het me geeft (in UNC is het beter, zoals: "\\SERVER\Design Office\SolidWorks Plans\PDF Plans\")
Als je de fout hebt en je klikt op debuggage, op welke regel kom je dan?
Einde Enum Dim swApp als object Dim swModel als ModelDoc2 Dim sPathName als tekenreeks Dim sReference als tekenreeks Dim sSaveName als tekenreeks Dim longstatus Zo lang Dim myRev als snaar Sub hoofd() Stel swApp = Toepassing.SldWorks in Stel swModel = swApp.ActiveDoc in
Als swModel niets is, dan MsgBox ("Geen open document") ElseIf swModel.GetType <> 3 Dan MsgBox ("Dit is geen tekening") Anders sPathName = swModel.GetPathName' haalt de weergavenaam van het huidige document op sReference = Mid(sPathName, InStrRev(sPathName, "\") + 1) 'Haalt alles op na de laatste \ sReference = Left(sReference, Len(sReference) - 7) 'De 6 tekens die overeenkomen met de bestandsextensie en de . sPathName = Left(sPathName, InStrRev(sPathName, "\")) 'Haalt pad op zonder bestandsnaam
'myRev = swModel.CustomInfo2("", "Hint") 'Haalt de hint op uit de documenteigenschappen myRev = swModel.GetCustomInfoValue("", "Index")