Uitgevouwen macro plaatwerk op geselecteerde onderdelen in de assemblage

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een kleine macro om de platte lay-out in DWG of DXF van de geselecteerde onderdelen in een assembly te exporteren.

Heeft iemand ooit dit soort tool gemaakt?

Bedankt voor je hulp

Geen macro voor mij die dit doet, maar als je wilt met de Mycad- en integratietools kun je dit soort geautomatiseerde taken heel eenvoudig uitvoeren.

U kunt bijvoorbeeld een taak toepassen op een map of assemblage selecteren uit SW, bijvoorbeeld alle plaatwerkonderdelen exporteren in dxf.

2 likes

Hallo

Nog niet klaar met dit soort onderdeelselectie, maar kijk HIER of het meegeleverde programma u kan helpen.

Vriendelijke groeten

Hallo, de kleine geweldige app!!   Het zou perfect zijn als we ook konden kiezen voor een PDF-export.

Hartelijk dank

Hallo

Welk type PDF-export mis je? als het die van de weergave van het 3D-gedeelte is zoals het op het scherm wordt gepresenteerd, dan kan ik dit snel, zo niet te veel tijd op dit moment doen...

Vriendelijke groeten

Voorbeeld van het weergeven van een PDF:

1 like

Ook snel mogelijk: 1 PDF-bestand van elk van de standaardaanzichten (Voor, Rechts, Links, Boven, Onder en Achter) voor elke configuratie van elk 3D-onderdeel.

Wees voorzichtig, het kan beginnen met het maken van een bepaald aantal bestanden.

Vriendelijke groeten

1 like

Hoi Roger, 

Even voor de goede orde, de software werkte aan verschillende exports en daarna niets!! het vertelt me dat de taak is voltooid, maar niets in de doelmap en niets wordt geopend in SW.

Wat betreft de ++-optie van uw software , is het een kwestie van het exporteren van het afvlakken van het plaatwerkbestand en optie +++ zou zijn om de materiaaldikte te herstellen (hetzij in de bestandsnaam of gesorteerd in verschillende mappen.

Kun je me helpen?

@ Roger, ik heb een CClenear het werkt weer.

Hallo

Ik heb het programma aangepast om de pdf's van de voor-, rechter-, linker-, boven-, onder- en achteraanzichten toe te voegen voor elke configuratie van elk 3D-onderdeel. Voorlopig is dat ongeveer alles wat ik zal kunnen doen (gebrek aan tijd).

Kun je me enkele voorbeelden van 3D-bestanden van je plaatwerkonderdelen sturen (als in de 2017-versie van SW en per privébericht als je ze niet op het forum wilt verspreiden) zodat ik kan kijken wat ik (later) voor de andere optie zou kunnen doen.

Met de knop "Annuleren" kunt u de bewerking annuleren zodra het bestand dat wordt verwerkt is voltooid.

Doe enkele tests op een beperkt aantal bestanden om te beginnen...

Vriendelijke groeten

export-tole-dwg-dxf-pdf.zip
2 likes

Hoi Roger, 

Heel erg bedankt voor het werk.

2 dingen:

- Windows-beveiliging detecteert uw bestand als beschadigd

- Ik ben op SW 2019, maar ik kan je een STP geven.

Tuonoman

Het is een programma dat geen digitale handtekening heeft, het is aan jou om te zien of je het uitsluit van de antivirus... Ik weet dat het een valse detectie is!

OK voor de stap.

Vriendelijke groeten

OK, ik stuur je dit, laatste kleine probleempje, sommige van mijn bestanden zijn gewoon ontworpen op een eenvoudige modelleringsfunctie (geen plaatwerkfunctie), maar het is een plaatwerkonderdeel. (zonder te vouwen) zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld gewoon het vooraanzicht  te herstellen.

Nogmaals bedankt

OK, ik stuur je dit, laatste kleine probleempje, sommige van mijn bestanden zijn gewoon ontworpen op een eenvoudige modelleringsfunctie (geen plaatwerkfunctie), maar het is een plaatwerkonderdeel. (zonder te vouwen) zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld gewoon het vooraanzicht  te herstellen.

Nogmaals bedankt