Onder Catia had ik een macro waarmee ik de getallen op een deel kon wijzigen.
Op een munt had ik een getal in honderdtallen, en toen ik in mijn Catia macro " 123 " aangaf, veranderde het schrift op de munt in 123. Als ik 245 markeerde, veranderde het getal in 245. Hoe kan ik dit reproduceren op Solidworks.
Bedankt voor je hulp
Het moet haalbaar zijn, maar niet allesomvattend.
Een screenshot van wat je wilt wordt op prijs gesteld.
Hoe wordt de tekst gemaakt, welke functie wordt gebruikt?
Schetstekst met materiaalverwijdering, extrusie?
Anders zonder een macro-pass:
Ik ben het vergeten in de informatieversie van SW?
Allereerst bedankt voor het beantwoorden
Mijn versie van Solidworks is 2025 SP1.0
Dit is het type onderdeel dat moet worden ingesteld
En hier is het principe van de macro in CATIA
De macro zou een venster openen, waardoor het nummer zou veranderen en vervolgens zou ook de extrusie op het onderdeel worden gewijzigd.
Is dat iets duidelijker?
Zonder een macro-mogelijkheid, zoals hierboven aangegeven, om de tekst te wijzigen via een familie van delen, of anderszins om de tekst te controleren via een globale variabele, is er naar mijn mening geen macro nodig voor dit gebruik, dat eenvoudig blijft.
U kunt de tekst die u wilt exporteren eenvoudig koppelen aan een componenteigenschap met behulp van: $PRP:" SW-Property-Name(property-title) "
Hier is de gravure bijvoorbeeld afhankelijk van de tekst die is ingevoerd in de eigenschap " Titel ":
$PRP:" SW-Titel "
https://help.solidworks.com/2022/french/solidworks/sldworks/t_link_notes_to_document_properties.htm
Ja, de globale variabele werkt eigenlijk niet @Maclane, ik realiseerde me er net ook tegen, dat je via een eigenschap moet passeren.
Als u de cijfers wilt wijzigen, doorloopt u de bestandseigenschap en wijzigt u het cijfer en vervolgens CTRL+Q
Bijgevoegd is een voorbeeld SW2024
Cijferplaatje. SLDPRT (165.1 KB)
De CTRL+Q is praktisch de belangrijkste...
Om verder te gaan, het wijzigen van een eigenschap door middel van een macro is niet erg ingewikkeld, maar ik weet niet zeker of het in dit geval relevant is.
Onder voorbehoud van meer " use case" uitspraken.
Om nog iets verder te gaan, de schrijfparameter heeft ook invloed op een verhoogde binaire code
Elk cijfer komt overeen met een code
Komen uw " platen " uit een familie van onderdelen (configuratie?)
Als dit het geval is (ik hoop dat het zo is, het zou zoveel handiger zijn...) kan de eigenschap direct worden gewijzigd in de Excel-tabel.
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/c_Design_Table_Configurations.htm
Voor binaire code zou het doorlopen van een familie van onderdelen een oplossing zijn, of anders een vergelijking misschien, maar daarvoor zouden we moeten begrijpen hoe het werkt.
Anders moet het effectief via macro ook kunnen, maar je hebt VBA-basics nodig.
Met een macro is het alleen speelbaar als elke " plaat " een uniek document is, ik zie niet in hoe ik meerdere tekstextrusies op hetzelfde document moet beheren, tenzij je de gebruiker vraagt om elke keer de tekst te kiezen die moet worden gewijzigd, wat naar mijn mening onzin zou zijn voor een macro (niet echt tijdbesparend).
Wat betreft de vergelijkingen (bah).
Het blijft om de context te begrijpen waarin deze " binaire codes" werden gemaakt...
Ik was van plan om in de richting van @Maclane te gaan met de formules/parameter ... De binaire kant maakt het erg complex!
Is er een formule die getallen en herhalingen met elkaar verbindt?
Hallo
Gezien de manier waarop het onderwerp wordt gepresenteerd, is de plaat voor mij uniek in het model (zelfs Catia weet niet hoe ze zo'n eenvoudige macro moet beheren om meerdere modellen in hetzelfde bestand te beheren).
De enige complexiteit is het genereren van de binaire code die bij het getal hoort, wat waarschijnlijk in de macro moet worden gedaan en een herhaling van vormen moet beheren.
Als @sebastien_beaujard_1 nog steeds toegang hebt tot de macro onder Catia, zou er een mogelijkheid moeten zijn om deze onder SW te transcriberen (je hoeft alleen maar de variabelen terug te zetten die zijn aangepast aan SW, maar de code die naar binair is geconverteerd, moet zeker direct kunnen worden opgehaald).