Macro opslaan van onderdeel zoals met pad en voorvoegsel vooraf ingevuld

Hallo
Elke keer dat ik een element uit de bibliotheek integreer in een assembly, moet ik de volgende stappen herhalen:

-opslaan als
-Specificeer de werkmap
- Voeg het voorvoegsel "Ondernemingsnummer" toe
-voeg het achtervoegsel "revisie-index" toe

Het is daardoor vervelend en een bron van fouten.
Ik wil graag een macro waarmee ik deze bewerkingen sneller kan uitvoeren.

OPLOSSING 1

Omdat de informatie in de werkmap, het voorvoegsel en het achtervoegsel gedurende het hele project hetzelfde waren, dacht ik dat het openen van een vooraf ingevuld venster met de eerder gebruikte waarden meer dan voldoende zou zijn.
1 ) Ik start de macro, er wordt een dialoogvenster geopend met 3 vooraf ingevulde velden
2 ) uiteindelijk wijzig ik de velden (alleen als ik van map verander)
3 ) Ik valideer

OPLOSSING 2

Een andere oplossing die echt geweldig zou zijn, maar misschien ingewikkelder, zou zijn om mijn bibliotheekitems in mijn assembly te plaatsen zonder ze in mijn werkmap op te slaan en vervolgens een macro in de assembly uit te voeren die zoekt naar alle onderdelen die uit de map "c:biblio" komen en ze opslaat in de werkmap met voorvoegsel en gedefinieerd subfix.

OPLOSSING 3

Ik moet erop wijzen dat ik de mycad-suite heb, waarnaar ik op zoek was, maar geen manier kon vinden om dit te doen. Als je een suggestie hebt voor het gebruik van MyCAD, neem ik die ook aan.

Bedankt voor het lezen

Ik vind het zeer verrassend om bibliotheekonderdelen in een behuizing te kopiëren, je moet het aantal identieke onderdelen op je harde schijf onnodig vermenigvuldigen!

Maar in principe zou je dit moeten kunnen doen met integratie (Mycad-tool):

In de voorwaarden neem document dan als het document tot een specifieke map behoort (c:\Biblio)

Exporteer vervolgens in de verwerking gedeeltelijk en kies exportbestand (.sldprt) en wijzig de naamgevingsregel.

Dan hoef je alleen maar je assemblage te openen en de integratie te starten.

De verwerking wordt alleen gedaan voor het doeldeel (c:\biblio).

1 like

Super.

Ik had deze weg zonder succes verkend, de hernoeming + opslaan zoals was gedaan, maar niet de vervanging in de montage.

Maar als je de assemblage open houdt, werkt de vervanging

Hartelijk dank!

Laten we de envelop een beetje meer verleggen:

Is Integration in staat om het pad van de map waarin mijn assembly zich bevindt op te halen, evenals de eerste 4 tekens van de naam om de naamgevingsregels dienovereenkomstig aan te passen?

Nu denk ik niet dat je dat kunt doen zonder door een macro te gaan.

En waarom zou je de bibliotheekstukken kopiëren als het niet indiscreet is?

Fout in mn opmerking in hernoemingsregel (optietabblad) door op geavanceerd te klikken, kunt u een regel maken om de naam van de map toe te voegen of te vervangen, hiervoor klikt u op de 3... Vervolgens Windows-waarde en mapnaam en voor de 4 tekens van de naam neemt u gewoon de tekens uit en kiest u 4

"En waarom kopieer je de bibliotheekstukken als het niet indiscreet is? "

Zo gaat dat in mijn bedrijf. Wij maken speciale machines. We doen zo'n honderd onderzoeken per jaar.

Elke cartoonist heeft een exemplaar van de lokale bibliotheek (dat is ook een vraag: waarom lokaal? Ik kan geen geldige reden vinden)

Voor elke studie hebben we alle documenten in het werkdossier. Het zorgt voor een veelbelovend project. Bovendien zal de M8-schroef die in de "Chassis Thing"-behuizing wordt gebruikt, het "u125"-teken hebben en dezelfde M8-schroef die in de "Cart Thing"-behuizing wordt gebruikt, kan het "V451"-teken hebben.

1 like