Hallo, weet iemand een macro om een Excel-cel te lezen en Edrawing te openen. Laat me voor mijn werk uitleggen, ik heb de werkplaats nodig om een barcode te flashen (mijn Excel-cel) en voor Edrawing om te openen om plancontrole uit te voeren
Hallo
Sterker nog, u wilt de opening van een Edrawing koppelen aan een barcode die in de werkplaats zou worden gemarkeerd?
Ik denk niet dat je een macro voor Edrawing kunt maken, tenzij de werkplaatspost SolidWorks heeft geïnstalleerd.
Dus in feite bestaat mijn streepjescode uit 13 cijfers (een lijst van de 13 cijfers wordt opgeslagen in een Excel-bestand met mijn bijbehorende plancode) en dus zou ik dat leuk vinden wanneer het de edrawing-streepjescode knippert om te openen
In mijn macro denk ik dat ik een leesgebied nodig heb (om de streepjescode te lezen) en een correspondentiegebied voor mijn plan en dan een link naar eDrawing
Hallo
Ik denk dat we deze macro rechtstreeks in Excel moeten ontwikkelen en het openen van bestanden moeten controleren.
Maar hoe werkt je barcodescanner? Wat zijn deze outputs? Is er een software in link?
Hallo
Wat is het doel van Edrawing? Gewoon visualiseren?
Aurélien heeft gelijk, je moet het in exel creëren.
Ik denk dat we eerst de link moeten maken tussen de barcode en de bestandsnaam en vervolgens een gateway moeten maken die naar de locatie en de naam van het bestand verwijst. Ik denk niet dat al je Edrawings op dezelfde plek zijn opgeslagen???
De lezer is slechts een virtueel toetsenbord, het leest de code en verzendt deze in Excel en inderdaad zou de macro dienen als een link tussen Excel en eDrawing
Je hebt inderdaad een Excel-macro nodig die:
- Zoekt naar de naam van het te openen bestand vanuit de invoer (via barcodescan of toetsenbord)
- Lanceert een externe opdracht die het bestand opent met eDrawing.
Het valt nog te bezien of er een mogelijkheid is om eDrawing op de opdrachtregel uit te voeren.
Zoek anders naar de Windows Online-opdracht waarmee het openen van een bestand met de bijbehorende toepassing wordt gestart.
Hallo
In feite zijn er verschillende manieren om een bestand in Excel te openen.
Als je het volledige pad (map + pad) hebt, is het heel eenvoudig, we kunnen dit gebruiken:
ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:="(Voer hier het pad + de volledige bestandsnaam in)", NewWindow:=True
Anders zijn er ook shell-methoden, zie hier:
https://support.microsoft.com/fr-fr/kb/170918
Bedankt voor je antwoorden, ik heb eindelijk mijn PB opgelost.