Macro-export ongevouwen dxf BIS

Wil je de kamerfamilie veranderen met de macro?

Persoonlijk zou ik het niet doen omdat het te lang is voor het gemaakte voordeel, de familie van onderdelen is eenvoudig, het duurt slechts kort om te wijzigen.

@Bart: In SW: U kunt het bestand van de familie van onderdelen uitbesteden (met een link). Zie bijlage.

Zal dat bij je passen?

capture.png
2 likes

Of het nu in de onderdeelfamilie is of in de macro, als het gewoon een formule is die wordt bepaald door verschillende velden, is het mogelijk om het in de macro te doen! Daarna geef ik toe dat ik mijn neus niet in alle bestanden heb gestoken!

1 like

Zoals hierboven gezegd, ga ik daar niet op in...

1 like

Omdat je erin zat, dacht ik dat het je niet veel tijd zou kosten!

Wat is de formule?

Bewerken: wooooowowowow! We hebben de 100 reacties overschreden :-p

2 likes

Lucas, het gaat niet alleen om formules!!

[bewerken: ] Hoe dan ook, aangezien we niet precies weten wat Bart wil, is het ingewikkeld om een code of andere aanpassingen te maken!

[Edit_2: ] Er zal altijd een gebruikersinvoergedeelte zijn. De macro kan dus niet alles.

1 like

Zoals ik al zei, ik heb mijn neus er niet in gestoken!

En je schreef:

"De 0 en 1 worden vanzelf aangezet dankzij een formule. De rest is slechts een kopie... "

1 like

Pleeg zelfmoord, maar vecht niet!

Mijn vraag leek me duidelijk. Maar op schrift is het altijd lastig...

Ik zal hier dieper op ingaan.

- Ik heb een Excel-bestand. Het heeft verschillende bladeren.

- Een blad waar ik de bestelling van de klant invul

- Een laken met mijn kamerfamilie

- En een blad met mijn debetlijst.

Op blad 1 staat de basisinformatie. (T1 1650 vleugel tot 50, vleugel b 80, gatdiameter 8 etc etc.....)

Op blad 2, in de automatische modus, vult de onderdeelfamilie zich in vergelijking met blad 1 (vandaar het probleem als ik eindig met dubbele lijnen gevolgd door FLAT PATTERN).

Op blad 3, nog steeds in automatisch, wordt de debetlijst ingevuld.

Blad 1 wordt alleen gebruikt om de andere 2 vellen aan te drijven

Blad 2 importeer ik als deelfamilie in mijn model

Blad 3 Ik exporteer het in Csv om het te importeren in mijn debetsoftware.

Dus als ik samenvat, wanneer de klant zijn bestelling verzendt, typ ik de lijst met zijn onderdelen met hun parameters, zodat ik alle dxf van de onderdelen kan verwijderen door blad 2 das Sw te importeren, om vervolgens blad 3 te nemen om mijn doorvoeroptimalisatie uit te voeren.

Ik heb immers misschien niet de juiste manier van werken, maar dat leek me het meest praktisch.

Als je een ander idee hebt, ben ik er helemaal voor.

Wat goed is aan deze macro en Excel is dat ik op elk moment de hoeveelheid onderdelen kan controleren, enz.

Daar ga je! =)

Anders boven de 100 antwoorden, wat winnen we?! :p

1 like

@Bart:

Het is veel duidelijker als je ons alles hebt verteld ! ;-)

Ik denk dat je stroomopwaarts van SW moet werken, d.w.z. in je binder.

Kun je een map met de drie vellen meesturen? Het archief bevat alleen de familie van onderdelen. Zonder uitleg begreep ik het niet.

3 likes

We moesten nog wachten op het 106e bericht voor @Bart om uit te leggen wat hij wilde ! :-P

We kunnen echter niet zeggen dat hij geen vaste klant is bij Lynkoa (of hulpforums in het algemeen), of voor één van de 3 vragen we precies wat de persoon wil!

Niet beledigend natuurlijk, het is een grap!

3 likes

Oh hé!! =)

"Samenvattend heb ik aan de ene kant een Excel-bestand dat de bestelling van de klant is en aan de andere kant een geparametriseerd Solidworks-bestand."

Ik dacht dat het duidelijk was, in feite was ik dat niet^^

Sorry jongens.... Maar je hebt in ieder geval een record gebroken! ^^

En het is nog niet voorbij! :p Ik voeg vanavond de Excel toe, ik geef toe dat ik begon met de familie van onderdelen.

Ik heb een excel voor mijn flows, ik hoef alleen maar de relatie tussen de 3 bladen te maken om er maar één te vullen.

1 like

@Bart: geef toe dat je gewoon wilde zien hoeveel bericht je kunt bereiken:D

Ik heb je lafhartig in de steek gelaten, maar je ging daar verder dan ik kon. Dat gezegd hebbende, het is interessant om te lezen

2 likes

Ik gaf niet op jongens!

Net iets te veel werk om dat te regelen.

Ik doe dit vanavond of dit weekend;)

1 like

Ik dacht dat je je Excel-werkmap kwijt was. :-)

2 likes

Nee, zoals ik al zei, ben ik begonnen met het maken van het moeilijkste deel.

Dan hoef ik alleen maar verbanden te leggen tussen de vellen, zodat als ik er een vul, de andere ook vol raken, inclusief de familie van onderdelen.