Macro exporteren PDF & DWG

Geweldig dat het werkt!!

Hieronder het resultaat:

Het laatste kleine detail:

Zodra de macro is gestart, wordt de PDF op het scherm geopend. Er is geen manier om het automatisch te sluiten.

Omdat ik de macro in bulk wil uitvoeren (via het hulpprogramma INTEGRATION), zou ik niet willen dat er 10 PDF's op het scherm open staan.

2 likes

Bewerk de regel

swExportPDFData.ViewPdfAfterSaving = True

in

swExportPDFData.ViewPdfAfterSaving = False

:)

2 likes

Bedankt @Mad voor deze MACRO.

We moeten @ClƩmentine vragen om een ruimte te creƫren waar we MACRO's kunnen delen:

Waar anders Misschien moeten we ze in de tutorials plaatsen?

Ik wil ook graag in VBA stappen, wat adviseren jullie mij?

Hallo

Er zijn developpez.org met veel data op vb/vba. Voor alles wat specifiek is voor Solidworks, moet je vertrouwen op de hulp van de API die online beschikbaar is en van tijd tot tijd de macrorecorder om jezelf te trainen.

1 like

Super leuke MaD!

flegendre/ Voor de VBA van Solid http://help.solidworks.com/2017/English/api/sldworksapiprogguide/Welcome.htm 

Aarzel anders inderdaad niet om alleen met de term vba te zoeken, want het heeft veel voorbeelden met Excel

Anders degene met wie ik alle basisprincipes van webprogrammeren heb geleerd en andere de SiteDuZero aka Openclassroom https://openclassrooms.com/old-courses-pdf in het archief is er een zeer goede cursus over VB.net hij leert veel dingen

Anders zoals Cyril zegt.f  Macro recorder en onderzoek:)

Een advies is om de tijd te nemen om commentaar te geven op deze codes, ik weet dat ik het niet genoeg doe en het is ingewikkelder als je zes maanden later terugkomt op een macro die niet meer werkt :/

Flegendre & MAX59 Heeft u dezelfde behoefte? 

3 likes

Niet echt een noodzaak, maar altijd goed om mee te nemen om te leren ;-)

1 like

@max59,

Werk je bij VISIATIV?

Ben jij een consultant van Solidworks?

Ja, after-sales ;-)

1 like

In welke regio?

Het grote noorden!

ba ja, ik ben "dom"  max59 !!

Hoi MAD, leuk je macro precies wat ik zocht, aan de andere kant denk je dat je de keuze van de opnamebestemming kunt toevoegen ?

Hallo tuonoman,

Je zou het moeten kunnen gebruiken om de MaD-macro naar wens aan te passen.

Vriendelijke groeten

1 like