Macrofunctie in sjabloon

Hoi allemaal

Ik heb deel- (PRTDOT) en assemblagemodellen (ASMDOT) gemaakt waarin ik een macrofunctiefunctie heb geïntegreerd waarmee je eigenschappen automatisch kunt invullen en bijwerken tijdens de reconstructie. Deze sjablonen zijn ingesteld als de standaardsjablonen. Het werkt goed, behalve het volgende:
- Als ik "Maak een merk van het onderdeel" (of merk) doe, krijg ik de foutmelding "Het geselecteerde model heeft al een lichaam, dus het kan niet voor deze functie worden gebruikt. Kies a.u.b. een ander model." Verrassend genoeg heb ik geen fouten op onderdelen, bij het maken van een symmetrisch onderdeel of het registreren van lichamen die in onderdelen zijn gelast.
- Wanneer ik een RWZI (of andere) importeer, crasht SW ronduit.

Het object van de boom wordt min of meer beschouwd als een lichaam, dus het model is niet leeg en SW plant of weigert ermee te werken.
Ik heb > 2015 op verschillende versies van SW getest, het is hetzelfde.

Ik heb lang gezocht, zonder succes, naar een oplossing voor dit probleem. Wetende dat je sinds v2015 geen macro's meer kunt activeren vanuit de vergelijkingen, heeft iemand een idee?

Hallo

Ik denk dat de 2015-versie verouderd zal of zijn, van mijn kant zou het moeten worden geüpgraded naar een hogere versie, omdat dit probleem sindsdien waarschijnlijk is opgelost.

Windows 10 draait op sw 2015 SP5, voordat er meer mogelijk is.

https://www.visiativ-solutions.fr/compatibilite-solidworks-windows-10/

Vriendelijke groeten.

AR.

Hallo

Ik gebruik voornamelijk v2015 (SP5) omdat onze hoofdklant nog steeds op deze versie zit, maar ik heb getest onder de volgende versies (ik heb 2017->2019 geïnstalleerd), het is niet beter.

Is er een andere manier om te doen wat ik wil doen met de meest recente versies?

Vriendelijke groeten

Anthony