Macro: Macro-uitvoering werkt niet in Windows 7 (solidworks 2011)

Hallo

Ik heb net een nieuw Seven64 werkstation geïnstalleerd met Solidworks 11. Ik gebruik macro's met een oproep met één knop. Deze macro's werken al lange tijd heel goed op andere zeven 64 werkstations (10 zeven 64 werkstations gebruiken deze macro's zonder enig probleem).

Sterker nog, als ik de macro's uit de visuele basiseditor haal, werken ze. Aan de andere kant, als je ze start vanaf de solidworks-pictogrammen (menuknop), doen ze niets, zelfs geen foutmeldingen. Hetzelfde geldt voor het herconfigureren van de knoppen.

De visuele bibliotheek is geladen en ik heb geprobeerd een Windows-update te verwijderen die problematisch leek te zijn.

Wie heeft een idee?

Configuratie: Z440 /16GB ram/Nvidia Quadro K4200 + SSD

Bij voorbaat dank.

Eric Marcastel

CETEC Industrie

Hallo

Alle werkstations zitten in dezelfde versie van SolidWorks (wat is de SP?) en Windows?

Als we de macro wijzigen door helemaal aan het begin een prompt te plaatsen, wordt deze dan weergegeven? Zo niet, dan moet je ter hoogte van de knop kijken of er een verschil is.

Je kunt ook proberen de SolidWorks-instellingen te resetten met mijn tutorial:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/reinitialiser-les-parametres-solidworks

1 like

Bedankt voor het antwoord:

De Solidworks-versie: V2011 SP5.0

-Voor de prompt: er wordt niets weergegeven als ik start via het pictogram, maar als ik de macro uitvoer, wordt deze weergegeven.

- Macro's zijn eigenlijk gewoon het uitvoeren van een uitvoerbaar bestand, bijvoorbeeld:

Sub hoofd()
    Shell "J:\#PARAM#\Macro\CopyAssembly\CopieAssemblage.exe", vbNormalFocus
Einde Sub

Als ik de exen rechtstreeks uitvoer, werken ze!! Dit is de knop die de opdracht niet uitvoert! Alsof er een gebrek aan toestemming was voor de uitvoering???

Het is me niet gelukt om je tutorial te starten:(  Deze PC is absoluut nieuw en ik ben deze pb nog nooit tegengekomen op andere installaties. (al 3 keer gedaan op deze PC) 

Ja, er is een bug met de tutorials, hier is het op de pc van dit bericht.

reinitialiser_les_parametres_de_solidworks.pdf

Ik denk er nu over na, zou het geen probleem met de UAC of het beheerdersaccount zijn?

Edit: is dit dezelfde versie van Microsoft Office geïnstalleerd? De meest recente versies kunnen problemen met incompatibiliteit met SolidWorks veroorzaken, u kunt testen door een familie van onderdelen te maken die bijvoorbeeld met Excel worden bestuurd.

S-062418

Vraag: Wanneer wordt Microsoft Office 2013 ondersteund voor SolidWorks?

Antwoorden: Microsoft Office 2013 is momenteel gepland voor volledige ondersteuning met de release van SolidWorks 2014.

3 likes

-UAC Pb: Ik heb erover nagedacht, omdat ik in het begin Solidworks op een andere sessie had geïnstalleerd dan de gebruikte. Dus ik heb de laatste herinstallatie gedaan onder de sessie van de gebruiker. Hij is de bestuurder van de Communistische Partij. Dus ik denk niet dat de oorzaak er is, maar ik denk dat het misschien niet ver weg is, met scriptuitvoeringsrechten, maar ik heb niets gevonden in Solidworks over dit soort rechten. En ik heb deze pb nog nooit ontmoet!

- Voor Office gebruik ik het niet, maar het is waar dat het vooraf is geïnstalleerd:

Ik zal proberen --------------------------------> het werkt!!!!!!

Zelfs niet ingeschakeld, alleen vooraf geïnstalleerd Office geblokkeerd script !!! Ik ben blij dat ik het niet heb gebruikt!

Heel erg bedankt voor je hulp, we zullen de cartoonisten plezieren die de hele lijn (meer dan 30000 unieke onderdelen) op dit gevechtsvliegtuig kunnen laden.

1 like

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat gebruikte je in plaats van Office?

We gebruiken LibreOffice al zo'n tien jaar (daarvoor was het OpenOffice). Iedereen gebruikt het (secretariaatswerk, instructies, technisch), het maakt meer dan 50 installaties en het werkt goed.

Aan de andere kant levert dit enkele problemen op voor de Solidworks-buigverliestabel die alleen compatibel is met exel. Ik vind het nogal onaanvaardbaar, omdat het bijna een verplichting is om Office te kopen voor cartoonisten die het bijna uitsluitend daarvoor gebruiken. Tot nu toe gebruikte ik onze oude Office 2002-licenties... maar ik weet niet hoe ik het zal doen als deze versie niet langer compatibel is.

Vriendelijke groeten