Makro BOM, sortowanie według dostawcy i przyrostu ilości

Witam

Jako kreślarz mechatroniczny w firmie zajmuję się wieloma maszynami, a co za tym idzie wieloma nomenklaturami.

Nie znam się na makrach Excela, prawdę mówiąc po prostu wiem, jak tworzyć tabele.

Chciałbym wiedzieć, czy istnieje makro, które może robić następujące rzeczy, czy też powinienem je opracować?

·         Tworzenie strony dla każdego dostawcy

·         Automatyczny przyrost ilości według dostawcy (przykład, mam montaż w ILOŚCI 2, w tym zestawie mam 3 części w ILOŚCI 2. Chciałbym, aby w arkuszu dostawcy znalazłem się z 3 częściami, ale w ILOŚCI 4).

W załączeniu fragment jednej z moich nomenklatur.

Dziękuję za pomoc.

Nico

nomenclature.jpg

Witam

Możliwe jest dostosowanie zestawień materiałowych, a także posiadanie różnych, w zależności np. od działu, do którego wysyłana jest lista materiałów.

Zanim porozmawiamy o jego opracowaniu, zapraszam do zapoznania się z narzędziem SmartBom naszego partnera.

http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/utilitaire-smartbom.html

Ponadto, aby zapoznać się z możliwościami tego narzędzia SolidWorks, zapraszam również do obejrzenia bezpłatnych filmów na temat narzędzia SmartBom

Do Państwa dyspozycji, aby zagłębić się w temat.

1 polubienie

Rzeczywiście, mój partner oferuje narzędzie SmartBom.

Łączy jednak konfiguracje dokumentów w jedną całość.

Nie pasuje mi to na przykład do. U nas ważne jest, aby wiedzieć, czy w zespole 1 jest to 5 M4x12 lub M5x12, a w zespole 2, czy jest to M6x16.

Ponadto, jest to bardzo przydatne do zmiany niestandardowych właściwości SolidWorks, jednak w wklejonej kopii brakuje niewiele.

Dziękuję za odpowiedź.

Witam

Odpowiadając na twoje pytanie, tak, makro może to zrobić.

Z drugiej strony łatwiej powiedzieć niż zrobić, miałam w tym roku zajęcia z makro i moim zdaniem, jeśli nie masz w swojej firmie nikogo zdolnego do tego.