Macro Open ruimteconfiguratie vanuit tekening volgens de configuratie van de 1e weergave

Hallo

Ik ben op zoek naar de codes om een macro te maken in solidworks waarmee je een kamer kunt openen vanuit de tekening.

Wees voorzichtig, ik wil de kamer openen in de configuratie van de eerste weergave van de tekening.

voorbeeld:  

In het onderdeelbestand  heb ik verschillende breedtes in configuratie   1000- 1200 - 1400 -1500

Dus als mijn eerste weergave van de tekening overeenkomt met de 1000-configuratie, wil ik dat de macro het onderdeelbestand in de 1000-configuratie opent.

Het is duidelijk dat dit de moeite waard is om met de rechtermuisknop op de tekening te klikken en het stukbestand te openen.

Dank u voor uw antwoorden

Uh... BA Waarom zou je het ingewikkeld maken in plaats van met de rechtermuisknop te klikken en het bestand dan te openen?

Dat gezegd hebbende, om meer in lijn te zijn met uw project, zal de moeilijkheid liggen in de selectie van de eerste weergave. Ik weet niet zeker of hij weet hoe hij dat soort dingen moet doen

2 likes

Mijn wens is om een macro te maken om een stappenbestand te maken van de geopende tekening en vooral het stappenbestand van de configuratie waarop de tekening betrekking heeft, vandaar de noodzaak om het deelbestand in de juiste configuratie te openen voor de opname.

Ik heb de rest van de macro al, maar het opent het deelbestand in de configuratie van de laatste opname en niet in de configuratie van de tekening.

Goedenavond

Voeg in de te openen opties de conf toe die het resultaat is van de analyse van de weergave, d.w.z. swView. ReferencedConfiguration

Als het opendoc6 is, is dat het 4e criterium.

1 like

Hallo

Het juiste antwoord staat in het bijgevoegde codefragment. De functie die je moet gebruiken om te openen is swapp. ActiveerDoc3.

openpartfromview.txt